Ondskapen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg har da bestemt meg for og formatere harddisken og legge inn Windows på nytt. Jeg har nå XP Home Edition, men siden pc'en ble kjøpt på Lefdal fulgte det ikke med en Windows cd. Så jeg laster nå ned en Windows cd (uten crack og allt det ulovelige) så da er det vell lovelig. På siden av pc'en er det et Microsoft klistremarke hvor det står: Product key xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx (x=tall eller bokstav) kan jeg bruke denne når jeg skal innstalere. Har hørt så mye rart om hvordan disse butikkene innstalerer Windows. Så har jeg også lyst til og lage en egen partisjon til windows sånn at jeg kan formatere eller reinnstalere uten og miste allt. Hvordan gjør jeg dette? Så kommer det spm jeg er mest flau over : Hvordan innstalerer jeg Windows? Edit: Det er Norsk XP Home Edition jeg laster ned... Endret 7. januar 2007 av ondskapen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Her er et eksempel på hvordan installering ser ut: http://www.windowsreinstall.com/install/wi...llw2k/page1.htm Det finnes også en simulator for å trene litt: http://itpro.no/fil/906.html Det klistremerket du referer til er lisenskoden din, som du må taste inn underveis. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Tusen takk for linker og svar hårek. Hvordan lager jeg en partisjon til Windows og hvor stor skal den være? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Kommer du til å legge inn programmene dine på denne partisjonen? Inkluderer dette også spill? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Nei. Skal ha en som bare er til Windows. Så skal resten av den disken være til programmer og spill. Så bruker jeg en ekstern til film og musikk og den andre som skal lagres... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis alt av film, musikk og dokumenter lagres på en annen disk allerede er det liten grunn til partisjonere. Ofte er det programmer som blir innstallert som skaper faenskap, ikke windows seg selv. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Nei, men jeg vil ha muligheten til og gjøre reinnstalering av windows uten og måtte fjerne alle programmer... Og samme med og formatere program delen uten og innstalere windows på nytt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Programmene ville havne delvis på din programpartisjon og delvis på din windowspartisjon. I tillegg vil alle nødvendige registrysettinger ligge på windowspartisjonen. Hvis du senere reformatere en av partisjonene vil programmene dine ikke virke etterpå. Det mest fornuftige er å legge både windows og installerte programmer på windowspartisjonen og ha en egen partisjon for egne datafiler. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Ok... Da er vell bare og innstalere på nytt da. Er det noen spessielt jeg burde huske på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå