Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Eie eller LangtidsLeie?

Tandt

Anbefalte innlegg

Fikk flotte svar på mine spørsmål om hvilke bil jeg burde KJØPE og tusen takk for det, men har siden da kommet på at jeg kanskje like gjerne kan leie. Jeg trenger bilen i ca tre måneder (januar-april) og har lite greie på mekking og sånt. Har sjekka ut Park, Avis og prisene ser ut til å ligge rundt 5000 pr mnd, dvs 15000. Ved kjøp av bruktbil vil forsikring, årsavgift og omregistrering komme på omtrent det samme (selv om forsikring og årsavgift er for et helt år). I tillegg vet jeg ikke hvor lett det er å selge en bil man har kjøpt for tre måneder siden.

Er det noen på forumet som har erfaring med langtidsleie? Noen som vet om andre (les: billigere) steder i Oslo hvor man kan leie bruktbiler? Pleier det å være høy katta-i-sekken-faktor på langtidsleie fordi firmaet altids kan finne noe galt med bilen etter leieperioden som de krever at du skal reparere?

Bottom line: Hva ville du gjort? Eie eller langtidsleie?

God søndag.

Mikkel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk flotte svar på mine spørsmål om hvilke bil jeg burde KJØPE og tusen takk for det, men har siden da kommet på at jeg kanskje like gjerne kan leie. Jeg trenger bilen i ca tre måneder (januar-april) og har lite greie på mekking og sånt. Har sjekka ut Park, Avis og prisene ser ut til å ligge rundt 5000 pr mnd, dvs 15000. Ved kjøp av bruktbil vil forsikring, årsavgift og omregistrering komme på omtrent det samme (selv om forsikring og årsavgift er for et helt år). I tillegg vet jeg ikke hvor lett det er å selge en bil man har kjøpt for tre måneder siden.

Er det noen på forumet som har erfaring med langtidsleie? Noen som vet om andre (les: billigere) steder i Oslo hvor man kan leie bruktbiler? Pleier det å være høy katta-i-sekken-faktor på langtidsleie fordi firmaet altids kan finne noe galt med bilen etter leieperioden som de krever at du skal reparere?

Bottom line: Hva ville du gjort? Eie eller langtidsleie?

God søndag.

Mikkel

7663208[/snapback]

Desverre, så er det ingenting som er gratis nå for tiden. Bilutleiefirmaene driver ikke veldedighet, så leie lønner seg ikke.

Kjøp bil, og selg når du ikke behøver den lenger. er du litt rask, kan du kanskje klare å få solgt den innenfor perioden hvor ny kjøper ikke behøver å betale omregistreringsavgift. Og da har du jo et bra argument for kjøpere. Blir nok ikke mye verditap på en brukt bil på 3 måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...