Griffin Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg hadde en diskusjon med noen her forleden. Vedkommende mente på at dersom du ikke har meldt deg inn i noe parti, så kan du bli tatt til inntekt for et parti... altså legges til listene deres... For å unngå omgjøre dette eller forhindre at det skjer så må du melde deg inn i et parti slik at du allerede er notert... ? ? Stemmer dette? Hva om jeg mener ingen parti fortjener mitt navn på listene? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg tror det er en samfunnsplikt å sitte i kommunestyret hvis det er nødvendig. Dog, jeg er usikker. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du kan faktisk settes opp på politiske lister uten at de har spurt deg. Eneste muligheten å komme bort fra de på er da å melde seg inn i et annet parti/liste. Fra listene offentliggjøres og til det er valg går det noen måneder som oftest, og da bør du ha tid til å gjøre noe med det. Hvis du nå mot formodning skulle velges inn i kommunestyret, er det bare å bekjentgjøre at du går ut av det partiet/listen du er valgt for, og blir uavhengig (og da kan man jo lage artige situasjoner, og vakle litt (hvem ”betaler” deg mest for å stemme med de i en sak)). For å slippe kommunestyre/storting må en ha tungtveiende grunner. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Dette stemmer nok ja. Mener å huske at Drillo i sin tid ble satt opp på en liste mot sin vilje, om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Mange jeg kjenner har satt opp folk på slike lister bare på tull, så det er fullt mulig, ja. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Hvis du ikke er medlem av ett parti kan du settes opp på en partiliste. Mener att en statsadvokat ble satt opp på liste av anarkister for noen år siden - Lasse Qvigstad? Isåfall hvis du ikke liker det og partiet ikke vil stryke deg etter hendvendelse fra deg anbefaler jeg deg og tilkjennegi synspunkter som bryter alle av partiets programmer og opplyse hvilket parti du listes av. Det vil som regel ikke gå lenge før du blir strøket. Endret 8. januar 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du ikke er medlem av ett parti kan du settes opp på en partiliste. Mener att en statsadvokat ble satt opp på liste av anarkister for noen år siden - Lasse Qvigstad? Isåfall hvis du ikke liker det og partiet ikke vil stryke deg etter hendvendelse fra deg anbefaler jeg deg og tilkjennegi synspunkter som bryter alle av partiets programmer og opplyse hvilket parti du listes av. Det vil som regel ikke gå lenge før du blir strøket. 7670735[/snapback] [saklighet]Mener du at hvis jeg havner på FRP's liste ufrivillig, så er det bare å stikke hodet foran en VG-fotograf og prate om avhold :!: Eller være sikker i min sak dersom jeg havner på Jensegutt sin liste...? [/saklighet] Ikke akkurat demokratiske spilleregler det der da, men skulle det bli så galt, så skulle jeg alltids fått strøket meg ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå