Gå til innhold

Problem med optisk 5.1 Fatal1ty FPS

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal gå i innkjøp av et nytt lydkort til pcen min. Bruker fra før det som er integrert på mitt Asus P5W Deluxe hovedkort. Er egentlig kjempefornøyd, men "vet" at det kan bli mye bedre i f.eks. spill som BF2142. (føler ikke lyden er så bra her)

Har et Logitech Z-5500 5.1 anlegg som jeg har koblet med optisk kabel.

Da har dere fått litt info om utstyret mitt, her kommer det jeg lurer på:

Jeg spiller en del, ser på film og hører på musikk. Gjør alt dette veldig variert, unntatt musikkproduksjon som jeg ikke driver med. Har lest HW sin anmeldelse av Fatal1ty FPS og der nevner de i introduksjonsdelen at det er bedre D/A på Elite Pro kortet. Er ikke dette Digitale til Analoge signaler?

Hovedsaklig kjøper jeg jo dette kortet pga. det skal brukes til spilling. Vil jeg merke stor forskjell mellom Elite Pro og Fatal1ty FPS, om ikke i det hele tatt?

Er litt kjipt å punge ut 800,- mer for Elite Pro kortet hvis jeg ikke trenger det.

Håper på fornuftige svar, :innocent:

Nightwolfie

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du kobler kortet via optisk kabel, skjer D/A-konverteringen i Logitech-forsterkern/boksen, og ikke i lydkortet. Så da er det ingen vits i å betale for den dyrere Elite-Pro. Forsåvidt kan du sikkert kan du sikkert klare deg like bra med X-Fi Platinum (om ikke har så mye X-Ram som Fatal1ty).

Lenke til kommentar

ok, takker. Bestilte meg Fatal1ty versjonen nå :)

EDIT: Kommer det noen nye X-Fi kort fremover? Noe en har hørt om? Fatal1ty versjonen har jo vært ute en stund da, litt kjipt hvis det kommer noe bedre rett rundt hjørnet..

EDIT2: Blir litt mye her nå :p Men skulle det ikke komme en PCIe versjone av kortene også?

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...