D.C. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei Jeg har en 300gb Maxtor Ekstern Harddisk. I dag når jeg spillte musikk så kom der en feilmelding opp, og plutselig hadde halvparten av mappene + harddisken fått nye merkelige navn (Masse tegn og greier), og jeg kunne ikke lenger komme inn på de mappene. Etter en restart av PCen så forsvant da disse mappene helt, men der er allikevel ikke blitt firgjort noen plass på disken. Noen som vet hva dette kan komme av og/eller hva jeg kan gjøre for å fikse det? Takk for alle svar... Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Fikk du en feilmelding først om at disken ikke kunne skrives til eller noe? Slå av hele systemet, napp ut usb disken.. Start pcen på nytt->slå på disken->plugg inn usb'en Endret 7. januar 2007 av Vasily Lenke til kommentar
tfw Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Virus på maskin eller harddisk. har opplevd det samme mange ganger. det er virus filer i mappa/på maskinen. måtte formatere for å bli kvitt problemet. du kan ta virus skan? hvilket program bruker du? jeg bruker AVG det tar masse virus =) Endret 7. januar 2007 av tfw Lenke til kommentar
D.C. Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) bruker avg ja... har prøvd å koble ut USB, Strøm osv... Funker ikke... scanner for virus akkurat nå PS: Fikk du filene tilbake etter du formaterte? Endret 7. januar 2007 av D.C. Lenke til kommentar
tfw Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 du har nokk virus. bare en ting å gjøre :!: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Huh... Litt basice ting... formaterer du, sletter du infoen om kor filene ligger på harddisken... ergo dei er blåst bort, gone finito. Du kan jo leite dei framigjen med f.eks Get Data Back for NTFS eller Fat32... men det er jo ikkje noke poeng i å først formatere den så leite filene tilbake. Vil tippe at harddisken din er på veg til å DØ, ja DØ! Kopier ut det du kan få ut av den og så returnerer du den om det framleis er reklamasjonsrett på den (og det er set sikkert, for den er nemlig 5 år) Om butikken seier nei første gangen, så prøv igjen! dei prøver alttid å lure deg til å tru at det kun er 1 år eller kanskje 2 års reklamasjon. Du kan prøve å besøke www.seagate.com. dei har jo kjøpt opp maxtor, http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?loca...000dd04090aRCRD også kjøyrer du den testen på den som du finner på den tida, om det går. Litt usikker på om det funker på utendørsharddisker. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 http://safety.live.com/site/nb-NO/default.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå