Gå til innhold

Hvordan lage kasse bak PC med undertrykk + HD

Anbefalte innlegg

Hos microplex får man kjøpt

NC2030 NoiseControl "Magic Vent", Beige

Passer til NC2016/79

Står følgende:

Skaper vha. sin konstruksjon et visst understrykk som gjør at kald luft lettere vil trekkes inn i kabinettet, da den varme luften som kommer ut fra strømforsyningen blir "sperret ute" vha. en blokkeringsramme på innersiden av Magic Vent.

Kan man klare å lage en slik sak selv, men hvordan få undertrykk? Har Chieftec DA...

Hvor får man en litt lang tykk strikk som man har på No Vibes sine produkter på HD. Er det mulig å lage noe slikt selv i dette kabinettet.

Finnes det sider som tar for seg disse 2 løsningene. Så man kanskje kan mekke sammen noe som duger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"undertrykk" tar jeg med en klype salt. Det er nok snakk om vanlig "sug" som vanlige vifter lager. Det kan jo strengt tatt kalles "undertrykk" men det er jo ekstremt svakt undertrykk. (la meg tippe: 0,998 atm. trykk hvis trykket på yttersiden er 1,000 atm.)

PS. Jeg tenkte på skikkelig vakuum for å lydisolere. Det er jo en måte å lydisolere på, men hindrer jo også varmen å bli fjernet via luft-strømmen. Det er derfor HD-produsentene ikke anbefaler å benytte diskene der hvor det er lavt trykk (over 3000m høyde eller lavere enn ca 0,75 atm.) mao. garantien dekker ikke disken om du tar den med deg til himalaya...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...