Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge skjermkort


g0mpen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kikka på en del kort, men det er så mange begreper og så mange modeller å forholde seg til at det er veldig vanskelig for meg å bestemme meg for et enkelt kort jeg vil kjøpe. Jeg vet at det finnes guider for dette, men det er som sagt så mye å forholde seg til i de guidene at jeg er mer forvirret etter at jeg har lest dem enn jeg var før.

 

Kortet jeg har nå er et Sapphire Radeon X800 SE, jeg har en AMD Athlon XP prossessor med 1.2 Ghz og ca 1 GB ram.

 

Prisklassen jeg søker i er mellom 1000 og 1400 kroner, for det forventer jeg å få et kort som varer en stund og som har relativt god grafikk, helst skal det være 512 MB minne. Det er også viktig at det støtter Shader 3.0, men det gjør vel de fleste nyere kort...

 

Så langt ser det ut som at valget står mellom et Radeon X1600/X1650 kort, eller et Nvidia GeForce 7600GS. Disse kortene er så like at jeg likevel sliter med å bestemme meg for et av de, Radeon kortene er riktignok noe billigere, men så har jeg også hørt at Nvidia kortene er mye bedre.

 

Dessuten så står det feks på mpx.no at et Sapphire Radeon X1650 kort har 512 MB minne, mens på Sapphire sine produktsider for det samme kortet står det at det bare har 256... Dessuten koster X1600 og X1650 akkurat det samme på komplett.no :hmm:

 

Noen som kan hjelpe? Noen meninger om de kortene jeg har nevnt kanskje?

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, står helt spesifikt i feilmeldingen jeg får når jeg prøver å spille Double Agent demoen at jeg trenger Shader 3.0. Ellers kjører jeg alle andre spill med delvis høy eller høyest mulige grafikk uten problemer (Counter-Strike: Source, Half-Life 2, Halo, Call of Duty, Splinter Cell: Chaos Theory, Need for Speed: Most Wanted og mer).

Lenke til kommentar

Joda men når X1600PRO og X1650PRO koster akkurat det samme og jeg ikke kan se noen forskjeller i beskrivelsene så begynner jeg jo å lure på om det i det hele tatt er noen forskjell på de, bortsett fra navnet. Dessuten stod det jo på Sapphire sine sider at X1650PRO bare har 256 MB minne mens X1600PRO har 512... nettbutikken hadde forøvrig opplyst 512 på begge

Endret av g0mpen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...