Flakkmeister Skrevet 23. september 2001 Del Skrevet 23. september 2001 Jeg har tenkt og oppgradere tbirden min med noe kraftigere. Før var jeg sikker på at det ble en ny Palomino, men nå vet jeg ikke helt. Siden Pentium 4 snart kommer med DDR ram og den for sinnsyke scores i Windows XP i forhold til Palomino! Pris spiller ingen rolle for meg, bare ytelse Lenke til kommentar
Novec Skrevet 24. september 2001 Del Skrevet 24. september 2001 Det spørs hvor snart du skal oppgradere - hvis det blir i år ville jeg sagt Athlon XP, skal du vente til P4 Northwood kommer (seinvinters) ville jeg sannsynligvis gått for den. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 25. september 2001 Forfatter Del Skrevet 25. september 2001 Ok! Takk for svar! Lenke til kommentar
AmaZed_xxx Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Kommer P4 i socket A format?? Eller er det vanlig P4 plass men med DDR-ram? :smile: Lenke til kommentar
Novec Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Quote: On 2001-09-27 20:36, AmaZed_xxx skrev:Kommer P4 i socket A format??Eller er det vanlig P4 plass men med DDR-ram?:smile: P4 vil aldri komme som socketA, det er AMD's standard. Den kommer som socket478 framover, og vil ha chipset laget for P4, men med støtte for DDR RAM. Lenke til kommentar
eirik_bk Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Hvis kun ytelse teller tror jeg kansje jeg ville ha ventet på Nothwood. Den kommer til og ha en større cache og annen arkitektur enn dagens P4. Jeg vil tro at Athlon Xp vil ligge etter både på MHz og ytelse, men det er vanskelig og utale seg om før man for se noen tester. Den andre fordelen med Intel fremfor AMD er at Intel har en MYE bedre varme løsning så du slipper de utrolig bråkete 7k viftene=)Eller og måtte invistere et par lapper på vannkjøling. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Quote: On 2001-09-28 22:11, eirik_bk skrev:Hvis kun ytelse teller tror jeg kansje jeg ville ha ventet på Nothwood. Den kommer til og ha en større cache og annen arkitektur enn dagens P4. Jeg vil tro at Athlon Xp vil ligge etter både på MHz og ytelse, men det er vanskelig og utale seg om før man for se noen tester.Den andre fordelen med Intel fremfor AMD er at Intel har en MYE bedre varme løsning så du slipper de utrolig bråkete 7k viftene=)Eller og måtte invistere et par lapper på vannkjøling. Har litt vanskelig for å tro at Intel har bedre ytelse enn AMD, selv om Intel skryter av mange flere MHz enn AMD. Det er i allefall tilfellet for øyeblikket. Du trenger slettes ikke 7k vifter for å kjøle en AMD-prosessor. Har forresten hørt at Palmino'en ikke blir så ufyselig varm som T-bird'en (garanterer ikke at dette er rett) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Palominoen skulle være sånn omtrent 20% kaldere enn en TBird. Dette betyr kanskje litt mindre støy -eller litt mer overklokking? :smile: For øyeblikket er jo Palominoen dyr da!! Håper den synker i pris snart... Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 10. oktober 2001 Del Skrevet 10. oktober 2001 Definitivt AthlonXP Som ligger mye høyere i ytelse. 1.53GHz versjon (som kalles 1800+) slår 2GHz Intel P4 på SAMTLIGE PUNKTER Skjekk ut dette: http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1543 Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Hva er Northwood p4 greine gidder noe og gi meg link til artikkel eller noe og hva er forskjellen på ATHLON XP 1800+ og ATHLON MP MP = Palmino? XP= en annen type palmino.... MP er dyrere og den er bare 1.2ghz [ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2001-10-11 14:57 ] Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 11. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2001 Quote: On 2001-10-11 11:53, NoNamed skrev:Hva er Northwood p4 greine gidder noe og gi meg link til artikkel eller noeog hva er forskjellen på ATHLON XP 1800+ og ATHLON MPMP = Palmino?XP= en annen type palmino....MP er dyrere og den er bare 1.2ghz[ Denne Melding var redigert av: NoNamed på 2001-10-11 14:57 ] MP er AMD`s prosessor for bærbare PC`er, har jeg forstått det rett? MP = Mobile Prosessor XP er AMD`s nye navn på Palomino prosessoren :smile: Lenke til kommentar
s_18 Skrevet 11. oktober 2001 Del Skrevet 11. oktober 2001 Det har seg slik at: Athlon MP= multi prosessor (m/Palomino kjerne) Athlon 4 = mobile prosessor & Athlon XP er ganske korrekt Palomino etterfølgeren til Athlon. Lenke til kommentar
yngvej Skrevet 12. oktober 2001 Del Skrevet 12. oktober 2001 Sjekk SGI Octane 2. Kjører riktignok ikke Windows men har en ytelse som får de fleste PC-er til å virke som lommeregnere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå