Neglesaks Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 God kveld. Etter at jeg kom hjem fra juleferie har pcen min oppført seg litt mystisk. Plutselig uten at jeg gjør noe så fryser den, og jeg må restarte for at den skal funke igjen. Men etter en stund så fryser den igjen. Skulle installere xp på nytt, den frøs under installering også. Prøvde en gang til med da frøs den også. Omsider fikk jeg installert windows men pcen fortsatte og fryse. jeg har prøvd å ta ut alt bortsett fra skjermkortet og installere windows på nytt, men nå funker det ikke i det hele tatt. Når den kopierer filer til install mappa så stopper den på 50% hver gang. Vet ikke lenger hva jeg skal prøve på. Er det noen som har en ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 har du prøvd å restarte biosen før du setter igang å formaterer? prøv det Lenke til kommentar
tfw Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 kan også være galt med prosessoren. hvilken prosessor er det? Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har prøvd å resette bios ja, hvis du mener å ta ut batteriet og la det ligge i 10 min før man setter det inn igjen. Jeg har en amd 64 3000+ prosessor. og et msi k8t neo hovedkort. I dag kom jeg til 62% på kopierings prosessen men den stoppet da den skulle loade en msi fil. kanskje det er hovedkortet som har streiket? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nei, den msi-filen har ingenting med hovedkortet å gjøre, det er et filformat som windows bruker. Tror det står for MicroSoft Installer, noe som var det oprinnelige navnet på windows installer elelr noe i den duren. Hvor lenge venter du før du gir opp? Det hender mange ganger at det stopper litt opp i installeringen av windows. Jeg foreslår at du setter på den biten der det stopper over natta eller mens du er på skolen\jobb. Hvis den da ikke er ferdig så er det virkelig noe galt. Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hadde et lignende problem en gang, var minnet mitt som var ødelagt... Se om du kan få tak i noe annet minne og prøv å installere det da.. Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Jeg fjernet den ene rambrikken min. hadde to crucial og en corsair brikke. fjernet corsair brikken og prøvde å installere windows på nytt. Da det gjensto 1 min rebootet pcen og windows ville ikke boote ordentlig. Så jeg kjørte en repair og da fikk jeg installert windows. Alt så ut til og fungere, men etter noen timer så frøs pcen igjen. Jeg gikk inn i task manager etter en reboot for å se hvor mange prosent av Cpu kapasiteten jeg brukte. Også kjørte jeg spybot spybot. Da brukte den 100% av kapasiteten. Og når pcen står i ro uten å gjøre noe, så veksler cpuen mellom 1% og 100%. Den går bare opp og ned som en annen jojo. Er det cpuen som er ødelagt eller har jeg fått et virus eller noe slikt? Endret 8. januar 2007 av Neglesaks Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du formaterte harddisken skal ikke virus "overleve", så det er noe enten en dårlig installasjon, eller noe galt med hardware. Hvis det er hardware, så tipper jeg på RAM. Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg kjøpte rambrikkene for 6 mnd siden, de kan vel ikke ha blitt ødelagt på den korte tiden? Jeg har prøvd og bytte plass på dem, og ta ut et kort også se om pcen er mer stabil. Men den fryser fortsatt. Men jeg har lagt merke til at den ikke fryser like ofte når jeg ikke er koblet til internett. Jeg har et intergrert nettverkskort. Msi something something. Fins det ikke et program av noe slag som kan feilsøke maskinen? Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 test de ulike delene i din maskin i en annen frisk maskin. Da for å se om feilen kan reproduseres der, og således peke på hvilke komponenter som funker - og de som ikke funker. Kan være feil mange plasser slik det beskrives... Lenke til kommentar
Bandaloginzih Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Prøv å deaktivere det integrerte nettverkskortet siden du mistenker dette kan være feilen. Hvis PC'n din oppfører seg normalt og stabilt i en lengre periode med deaktivert nettverkskort kan du jo eventuelt kjøpe et nettverkskort og ikke bruke det integrerte;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå