Gå til innhold

Festing av TT BigTyphoon.

ElTaco

Anbefalte innlegg

Har TT BigTyphoon, men er ikke helt fornøyd med kjølingen fra den. Lurer litt på om jeg ikke har skrudd godt nok til på festeskruene, men er redd hvor hardt jeg kan starmme...

Noen som kan si noe om dette?

Nå ligger den på 59grader uten load @ 3,6Ghz. Starta så vidt et sånn stressprigram og da kom den opp i 70 ganske fort, så da avslutta jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket feste bruker du da? den som er |--| formet på en måte. vanskelig å forklare, men den ser ut som to T 'er som er festet sammen. Hvis du bruker det, tror jeg ikke du skal stremme så hardt. For hvis du stremmer da, vil den bøye seg opp på midten etterhvert som du stremmer, og jeg vil da tro kontakten blir dårligere.

edit: min overklokkede X2 4200+ ligger på idle 24-26 grader.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Er sånt feste som du (Brian_N) nevner...

Kunne kansje prøve å skru den av og ta vekk den feste brakettent til cpu Intel S755. har lest flere plasser at folk fjerner dette, men er litt usikker.

Endret av andstr2
Lenke til kommentar

hvor mye kjølepasta hadde du på? husk at det ikke skal være for mye. Braketten tror jeg du kan ta av, mener å ha lest at du kan gjøre dette. Men husker ikke, så ikke ta meg helt på ordet. Har amd så jeg er litt dårligere oppdatert på intel fronten. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Skjønner ingenting... Nå er plata fjerna, men temp er så å si det samme. :cry:

Nå er den klokka til 3,6GHz Temp med sånn småaktivitet på pc'n ligger på ca.57 grader. Satte jeg workload level til 100% i TAT for den rett opp i 70+ og fortsatte oppover så jeg bare stoppa... Skikkelig kjedlig! :(

Tok samtidig bort de "dekslene" over kjøleribbene på NB og SB +skifta kjølepasta på NB. Virker som det hjalp en del på system temp. Enda noe som funker litt...

Lenke til kommentar
Skjønner ingenting...  Nå er plata fjerna, men temp er så å si det samme.  :cry:

Nå er den klokka til 3,6GHz Temp med sånn småaktivitet på pc'n ligger på ca.57 grader. Satte jeg workload level til 100% i TAT for den rett opp i 70+ og fortsatte oppover så jeg bare stoppa...  Skikkelig kjedlig! :(

Tok samtidig bort de "dekslene" over kjøleribbene på NB og SB +skifta kjølepasta på NB. Virker som det hjalp en del på system temp. Enda noe som funker litt...

7666123[/snapback]

Når jeg kjører min E6400 på 3.4 så har jeg en maks temp på like under 70*C Da har jeg 1.45vCore. Den var ikke 100% stabil, tror jeg hadde for lite FSB volt, noe jeg har lest at jeg bør kjøre på max på 680i SLI kort, ved FSB over 400, da denne ikke skader noe ved å kjøre max.

Første jeg gjorde når jeg pakke ut HK var å ta av festerammen da denne var skeiv (lavere på midten enn på sidene, og det var mye skeivt. Eneste er at min BT er VX versjonen som ikke har så god festeanordning som den gamle BT. Min har nemlig ikke skruer men sånne "strips-prinsipp" greier som Boxed kjøleren har. Ta ut prosessoren og se om IHS'n er skeiv.

Lenke til kommentar

Fjerna IHS'n og temp ligger på det samme som før. Kansje en liten grad mindre. IHS'n min var også veldig skeiv..

Som en nevnte litt lenger oppe tror jeg rett og slett at jeg har vert uheldig å fått en "varm" prosessor. :(:thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...