loathsome Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Etter en formatering ser nå systemet mitt slik ut: My Computer -> C: (Media) -> D: (System) Problemet er at Windows ligger på D-disken. Jeg vil at Windows skal ligge på C:-disken. Hvordan kan jeg bytte om disse? Takk for svar. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Etter en formatering ser nå systemet mitt slik ut: My Computer -> C: (Media) -> D: (System) Problemet er at Windows ligger på D-disken. Jeg vil at Windows skal ligge på C:-disken. Hvordan kan jeg bytte om disse? Takk for svar. 7661555[/snapback] Det er mye styr tror jeg, og jeg har hørt at det er stor risiko for å miste dat ved denne prosessen... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 «Tror jeg»? «Har hørt»? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Det er ikke mye styr tror jeg. Det eneste som kan bli styr er at filbanen blir annerledes så spill som ligger partisjonen vil ikke virke osv. Her er hva du må gjøre: kontrollpanel -> Administrative verktøy -> datamaskinbehandling ->velg "Diskbehandling litt nede i margen på venstre side. Her kan du velge hva stasjonsbokstavene skal være Mvh. Snorre Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Takk for svar, men jeg har allerede prøv det. Får noe ala: «Can not change primary / system drive» og så skjer .. det ingenting. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) La meg få dette rett Disk C heter Media og inneholder windows? Disk D heter System og inneholder media? I så fall kan du jo bare endre navnene da? Sånn at C heter System og inneholder windows og D heter media og inneholder media Nei det var feil jeg burde legge meg, og ikke komme dårlige forslag. Endret 7. januar 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du kan ikke uten videre bytte stasjonsbokstav på Windowspartisjonen. Det som vil skje da er at mye ikke vil virke. I registeret for eksempel ligger det mange oppføringer som leder til filbaner som starer på C:\, endrer du stasjonsbokstavene vil ingen av disse oppføringene være gyldige lenger, og alt streiker. Det er mulig det fins tredjepartsprogrammer som kan fikse endringen, men jeg for min del hadde heller installert Windows på nytt og sørget for å få partisjonsbokstavene riktige fra begynnelsen av. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du kan ikke uten videre bytte stasjonsbokstav på Windowspartisjonen. Det som vil skje da er at mye ikke vil virke. I registeret for eksempel ligger det mange oppføringer som leder til filbaner som starer på C:\, endrer du stasjonsbokstavene vil ingen av disse oppføringene være gyldige lenger, og alt streiker. Det er mulig det fins tredjepartsprogrammer som kan fikse endringen, men jeg for min del hadde heller installert Windows på nytt og sørget for å få partisjonsbokstavene riktige fra begynnelsen av. 7661747[/snapback] Hva sa jeg Lenke til kommentar
araziel Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du kan fikse det med partitionmagic, men har selv gjort det (to ganger) og begge gangene ble det masse styr i ettertid. PQmagic fikser de fleste referansene, men er alltid et eller annet som skaper fjas. Jeg anbefaler å enten leve med det (min system er atm G: ) eller reinstallere. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Bah, ok - samma faen. Er allerede blitt vant til det Takk for svar, dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå