Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Litt håravfall i dusjen?

Gjest En_som_lurer

Anbefalte innlegg

Gjest En_som_lurer

Hei, er en gutt på 19 år som er en smule bekymret for håret sitt. Har halvlangt hår (10 cm i lengde kanskje), har ikke noe måne i det hele tatt.

Hver gang jeg dusjer (vasker ut voksen ut av håret f.eks) så oppdager jeg kanskje 10 - 12 hår ved sluken, det skjer som regel ikke hver gang, men hver andre gang jeg dusjer, er det farlig? Er jeg på vei til å bli skalla?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei tror ikke det er noe unormalt. Husker selv da jeg hadde lengre hår før at det alltid lå igjen mange hårstrå i vasken etter at jeg vaska ut voks eller dusja. Det vil så klart falle av mer hår med deg som har litt lengre, enn en med kortere hår kansje. Har inntrykk av det iallefall.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jeg tror man skal miste ca 100 hår daglig. Mister man mere enn dette blir man som regel diagnosert med en sykdom som jeg ikke husker navnet på, men det er den normale sykdommen som annenhver mann eller hver tredje mann lider av. For mye testosteron i huden gjør at hårsekkene skrumper inn sånn at hårene ikke vokser ut igjen.

Jeg har ikke håravfall, men jeg har opplevd det du beskriver at det ligger en liten lodott ved sluken etter dusj. Og når jeg går ut av dusjen er det litt løshår på skuldrene og armene. I tilfelle jeg mister hår så tenkte jeg at jeg skulle prøve en kur, Arcon Tisane. Jeg har gått på den i 1 og en halv måned nå, og når jeg er i dusjen, ser jeg ikke antydning til hår lengre ved sluken. Når jeg drar fingrene gjennom håret, så er det ikke 1 eneste hår i hendene mine. Og håret virker sterkere også. Jeg gleder meg til å se om det blir tykkere også, det skal visst vokse ut endel mere hår etter ca 6 måneder, da det tar litt tid før hårene vokser ut av hårsekkene og ut mot overflaten og så skal det vokse seg langt i tillegg. Men det er godt å se at det ikke er et eneste hårstrå i mellom fingrene mine når jeg drar gjennom håret. Før jeg begynte på dette så var det bestandig et par til tre hårstrå i fingrene når jeg gjorde slik.

Lenke til kommentar

Arcon hårkur for menn. Jeg kjøpte en 3 månedspakke. Jeg skal kjøpe en ny 3 mnd greie om 1 måned igjen, må ihvertfall ha 6 mnd. Men tror jeg vil gå på det lengre, det kan jo ikke skade.

Litt dyrt er det jo, men hvis du er spesielt plaga, kan det lønne seg.

Lenke til kommentar
Er det for alle eller helst dei som slit med håravfall over det som er normalt?

7664336[/snapback]

"Med Arcon Hårkur for menn blir det enklere (og rimeligere) for menn som vil stoppe hårtapet sitt og få ny hårvekst."

Det er for de som har håravfall sykdommen, hormonelt håravfall.

Lenke til kommentar
  • 14 år senere...
Enda_en_som_lurer skrev (7 minutter siden):

Ja jeg lurte på det samme, jeg har blondt hår og det er litt vanskeligere se det ved sluket, men hver hang jeg drar fingerene gjennom håret har jeg alltid masse hår mellom dem. Jeg gjetter at det ikke er noe farlig men jeg er litt bekymra over det å bli en skalla 15 åring.

15 år er litt for tidlig for hårtap. Hvis det skulle vise seg å være mer enn normalt med hårtap i dusjen så bør du sjekke om du får i deg nok vitaminer og mineraler i kostholdet ditt.

Lenke til kommentar

Man mister i snitt 100 hårstrå per dag. Men man skal uansett ta hånd om kostholdet. Gjør en helsetest hos fastlegen hvert år. Da tar du også en blodbrøve som kan påpeke eventuelle mangler. Alle mangler som blir funnet fikser man sådan.

Man må nesten miste flere hundre per dag om man skal bekymre seg for noen seriøs hårtap. Er du der?

Endret av anon_83104
Lenke til kommentar

Det er i den alderen det starter. Det er bare å kjøpe seg en høvel litt ut i 20-årene. Kulere og penger spart kontra frisør annenhver uke. Jeg har aldri savnet håret enn akkurat i starten. Det er befriende å rake av håret.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (8 minutter siden):

Det er i den alderen det starter.

Det er uhyre sjeldent. De fleste mister håret i 20-årene.

Bruk litt sunn fornuft. Det er mye mer sannsynlig at en person er unødvendig bekrymret eller har kostholdsproblemer, enn at han begynner med hårtap i en alder av 15.

Lenke til kommentar

Hos meg var jeg fylt 20 og så var det en som satt på rekka bak meg som sa. "Du begynner å bli litt tynn i håret." Så spurte jeg om han tullet. Så sa han at jeg hadde hår men at det begynner å bli tynt. Noen år etter var det bare å kjøpe seg høvel. Det er ikke noe å bekymre seg for enten det faller av eller ikke. Det kan være at man bør få tatt en helsesjekk i tilfelle det skyldes noe annet.

Er det ikke 19 år det står at han er? Hvis man får hårtap i 20-årene vil det ofte være synlig ved fylte 22-23

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...