Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke samarbeidsvillig Netopia


Anbefalte innlegg

Nå er jeg hjemme hos en venn, og prøver å få DC til å virke i active mode, men jeg kommer ikke inn på netopia! jeg går inn på telenet skriver admin som brukernavn og noway som passord, men etter at jeg trykker enter etter passordet føles det som netopia har frøset eller noe sånt.

Kommer iallefall ikke inn.

Hva kan være galt? Vi har prøvd å restarte modemet uten at du funket. Jeg har gjort dette hjemme hos meg før og jeg har komt inn på netopia her før.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde akkurat samme problem nå i helgen.

Fikk problemer med modemet på lørdag. Det restartet

'av seg selv' 3-4 ganger som jeg la merke til, og etter siste gang fikk jeg ikke telnettet til det.

(Fikk bare melding om at 10.0.0.1 ikke kunne nås på port 23). Min første tanke var at jeg var blitt hacket, men kan ikke helt skjønne det heller siden jeg har endret brukernavn/pass. Brukte konsollkabelen og fikk til slutt koblet til igjen. Kjørte reset på konfigurasjonen, la inn alle innstillinger og aktiverte modemet på nytt på ngt sine sider. Da fungerte alt igjen.

 

Dvs. ihvertfall i 5 minutter før modemet nok en gang sa takk for seg og jeg mistet nettet. Prøvde å telnette til det igjen for å få sett på innstillinger, men da opplevde jeg det samme som dere. Skriver inn brukernavn og passord, og modemet bare henger i ca. 10 sek. før det 'popper' tilbake for å spørre om brukernavn igjen. (Det samme skjer dersom jeg prøver med konsollkabelen og jeg har også forsøkt med brukernavn/pass som tidligere lå inne).

 

Er så heldig å bo i Bergen :wink: og kjørte til ngt's hq i lunsjen, fikk byttet til et nytt modem og skal sporenstreks hjem og prøve det. (De sa forresten ingenting om at standard pass/user var endret hverken på kundestøtte-telefonen eller da jeg var der oppe.)

 

[ Denne Melding var redigert av: Nemidar på 2002-11-25 17:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 20:07, skrev LarsC:

Ja.


 

Ikke nødvendigvis. Stemmer at det er nye rutiner fra NGT, men det er en enkel formel for både nytt brukernavn og passord.

 

Brukernavnet vil være kundenummer - 10000 med P foran. Altså hvis kundenummeret er 35000 så blir brukernavnet P25000. Passordet blir det samme som brukes for aktivering, altså et 8-sifret nummer som man fikk sammen med ruteren.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har dette blitt standard på nyere Netopia-ruteren levert av NGT.

 

For å svare til personen som har kommet seg inn i Netopiaen med admin/noway før, er du sikker på at du ikke har endret oppsett på http://endring.nextgentel.no? Hvis du har benyttet deg av denne siden så har brukernavn/passord blitt med stor sannsynlighet endret. Samme kan være tilfelle hvis du har måttet "resette" ruteren for å få tibake standard oppsett. I begge tilfellene kan ruteren ha lastet ned ny konfigurasjon.

 

Har du derimot ikke vært inne på den siden kan det hende at det er feil i din ruters konfigurasjon. Hva som er feil, er vanskelig å si. Kan hende at du har sperret deg selv ute ved å endre filteret, kan hende at noen utenfra har gjort det samme. Fordi folk feilkonfigurerte sine rutere så får man nå begrenset tilgang til ruterens menyer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-26 18:36, skrev Zenit:

Brukernavnet vil være kundenummer - 10000 med P foran. Altså hvis kundenummeret er 35000 så blir brukernavnet P25000. Passordet blir det samme som brukes for aktivering, altså et 8-sifret nummer som man fikk sammen med ruteren.


 

Hey, det var jo myyyye enklere enn admin:noway. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...