IthMcMos Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Nå er jeg hjemme hos en venn, og prøver å få DC til å virke i active mode, men jeg kommer ikke inn på netopia! jeg går inn på telenet skriver admin som brukernavn og noway som passord, men etter at jeg trykker enter etter passordet føles det som netopia har frøset eller noe sånt. Kommer iallefall ikke inn. Hva kan være galt? Vi har prøvd å restarte modemet uten at du funket. Jeg har gjort dette hjemme hos meg før og jeg har komt inn på netopia her før. Hjelp! Lenke til kommentar
GOMP Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg har det samme problemet. Det som er blitt gjort er at de har skiftet brukernavn og passord. Du er nødt til å ringe, eller sende mail til ngt for å få de. Jeg venter selv på svar... Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg hadde akkurat samme problem nå i helgen. Fikk problemer med modemet på lørdag. Det restartet 'av seg selv' 3-4 ganger som jeg la merke til, og etter siste gang fikk jeg ikke telnettet til det. (Fikk bare melding om at 10.0.0.1 ikke kunne nås på port 23). Min første tanke var at jeg var blitt hacket, men kan ikke helt skjønne det heller siden jeg har endret brukernavn/pass. Brukte konsollkabelen og fikk til slutt koblet til igjen. Kjørte reset på konfigurasjonen, la inn alle innstillinger og aktiverte modemet på nytt på ngt sine sider. Da fungerte alt igjen. Dvs. ihvertfall i 5 minutter før modemet nok en gang sa takk for seg og jeg mistet nettet. Prøvde å telnette til det igjen for å få sett på innstillinger, men da opplevde jeg det samme som dere. Skriver inn brukernavn og passord, og modemet bare henger i ca. 10 sek. før det 'popper' tilbake for å spørre om brukernavn igjen. (Det samme skjer dersom jeg prøver med konsollkabelen og jeg har også forsøkt med brukernavn/pass som tidligere lå inne). Er så heldig å bo i Bergen :wink: og kjørte til ngt's hq i lunsjen, fikk byttet til et nytt modem og skal sporenstreks hjem og prøve det. (De sa forresten ingenting om at standard pass/user var endret hverken på kundestøtte-telefonen eller da jeg var der oppe.) [ Denne Melding var redigert av: Nemidar på 2002-11-25 17:01 ] Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Takker for svar så langt. Det er ikke noe problem med å nå 10.0.0.1, men det er etter passordet skjer ingenting! Det kan jo være at montøren som har satt det opp her har satt nytt brukernavn/passord... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Nei, det er nye rutiner fra NGT sin side. Montøren er nok uskyldig. Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Blir han da nødt til å ringe NGT for å få passord og brukernavn? Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 20:07, skrev LarsC:Ja. Ikke nødvendigvis. Stemmer at det er nye rutiner fra NGT, men det er en enkel formel for både nytt brukernavn og passord. Brukernavnet vil være kundenummer - 10000 med P foran. Altså hvis kundenummeret er 35000 så blir brukernavnet P25000. Passordet blir det samme som brukes for aktivering, altså et 8-sifret nummer som man fikk sammen med ruteren. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Gjelder dette nyere routere som er installert i det siste? Lenke til kommentar
IthMcMos Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Men jeg har komt meg innpå netopia før hos han med admin/noway! Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Så vidt jeg vet har dette blitt standard på nyere Netopia-ruteren levert av NGT. For å svare til personen som har kommet seg inn i Netopiaen med admin/noway før, er du sikker på at du ikke har endret oppsett på http://endring.nextgentel.no? Hvis du har benyttet deg av denne siden så har brukernavn/passord blitt med stor sannsynlighet endret. Samme kan være tilfelle hvis du har måttet "resette" ruteren for å få tibake standard oppsett. I begge tilfellene kan ruteren ha lastet ned ny konfigurasjon. Har du derimot ikke vært inne på den siden kan det hende at det er feil i din ruters konfigurasjon. Hva som er feil, er vanskelig å si. Kan hende at du har sperret deg selv ute ved å endre filteret, kan hende at noen utenfra har gjort det samme. Fordi folk feilkonfigurerte sine rutere så får man nå begrenset tilgang til ruterens menyer. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 18:36, skrev Zenit:Brukernavnet vil være kundenummer - 10000 med P foran. Altså hvis kundenummeret er 35000 så blir brukernavnet P25000. Passordet blir det samme som brukes for aktivering, altså et 8-sifret nummer som man fikk sammen med ruteren. Hey, det var jo myyyye enklere enn admin:noway. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå