Amdmannen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei. Jeg lurer på hvordan man fester plexi regner med at man limer, men tar man bare å skjærer ut ei plexi plate som er litt større enn kuttet i døra? Eller freser man ut spor som man legger utkutta plexi nedi? Lenke til kommentar
Po[wP]ow Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hei. Jeg lurer på hvordan man fester plexi regner med at man limer, men tar man bare å skjærer ut ei plexi plate som er litt større enn kuttet i døra? Eller freser man ut spor som man legger utkutta plexi nedi? 7661427[/snapback] Du kan bruke lim, men tror det ville funka bedre å borre hull i plexien og bruke skruer om det kunne vært en mulighet. Det funker fint å bare skjære ut noe som er omtrent like stort/større enn hullet, men om du freser og legger inn plexien vil det jo bli tynnere, så det er vel egentlig bare smak og behag. EDIT: 400 innlegg Endret 7. januar 2007 av Po[wP]ow Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) jeg har nettopp gjort dette og det jeg gjorde var: - skar ut i sidepanelet slik som jeg ville ha det - dro til en lokal glassskjærer og ba dem skjære ut ett glass 1 cm lengre ut enn den linja jeg hadde tegna inn i panelet med blyant - pussa og gjorde både panelet og plexiet fint - brukte svart silikon og limte plexien fast på baksiden av sidepanelet - satte det under trykk en natt, etter det boret jeg hull rett gjennom panelet OG plexien.. - satte i skruene og voila - vil anbefale og ha skruer i, JEG synest det ser finere ut om det er skruer i hver kant for eksempel EDIT: du skal ikke vere redd for å bruke en drill for eksempel på plexiet..det toler(bare ikke bor heeeelt i enden, 1/2cm - 1cm er fint) Mvh. zaltmann aKa. Vegard Endret 7. januar 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Fungerer bra med lim. Jeg hadde skruer på mitt forige kabinett, men det førte til mange små sprikker. Jeg vil tro å lime er den beste løsningen. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Fungerer bra med lim. Jeg hadde skruer på mitt forige kabinett, men det førte til mange små sprikker. Jeg vil tro å lime er den beste løsningen. 7662138[/snapback] hmm, må jo borre hull som er LIKE stort som skruen da så bruker du mutter bak Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Lim eller skruer, skruer ser best ut. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Amdmannen Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Takker for svarene har boret i plexi før, men har aldri brukt det i denne sammenhengen (så tynt mtall) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå