x3ptr Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg vil ha ei fisheye-linse til et canon EOS 400D. Jeg søkte på Ebay.com og fant noen Linser jeg lurer på om de passer og om de er gode nok, har ikke lyst til og bruke 5000 kr på ei fisheye linse, så lurte på om dette er verdt og bestille? eller om jeg bare burde spare til ei til 5000kr? Lenke til kommentar
Mister_joney Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg vil ha ei fisheye-linse til et canon EOS 400D. Jeg søkte på Ebay.com og fant noen Linser jeg lurer på om de passer og om de er gode nok, har ikke lyst til og bruke 5000 kr på ei fisheye linse, så lurte på om dette er verdt og bestille? eller om jeg bare burde spare til ei til 5000kr? 7661409[/snapback] Har postet en del om dette evne jeg og... Spørsmålet ditt er om d egentlig VIL ha en ish-eye... Fish eye er ikke bare en ekstrem vidvinkel linse, men også en ganske ekstrem effekt, som er veldig lett å gå lei. Var i en lokal foto btikk i går og prøvde en sigma 10-20mm 4-5.6 (sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM), og jeg ble veldig gledelig overasket... Litt dårlig lys-styrke, men brker man blitz, er det verdt det. Den er spessial laget for å IKKE bli bet i kantene ( egentlig det motsatte av fish-eye ), men det er en veldig god vid vinkel selvom. Spørsmålet d må stille deg, er egentlig om d er te etter en veldig vidvinkel effekt eller en så kaldt "fish-eye" effekt. Selv skal jeg invistere i den linsen, og så kjøpe en en Fish eye addapter . -Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå