Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filer flimrer/lagger/refresher i Photoshop

Anbefalte innlegg

Har kommet over et litt merkelig problem når jeg åpner filer i Photoshop. Selve filvinduet flimrer/refresher seg.. Dette gjentar seg til stadigheter og det begynner å bli rimelig irriterende for øynene mine. Har prøvd å resette alle instillinger osv, men det vil ikke gi seg.

Jeg åpner en fil, venter noen sekunder, så kommer det noen små flimrer og så gir det seg. Åpner jeg en ny fil oppå det eksisterende vinduet så flimrer det under til tider, og det samme gjør vinduet jeg nettopp åpna.

Har noen vært borti samme problemstilling? Eventuelt har peiling på hva dette kan komme av? Det kom helt plutselig..

- Christine

edit; Kan vel også legge til at musa mi også har en tendens til å bugge seg litt. Den hopper fra den ene enden av skjermen til den andre, og cursoren "vibrerer" av og til litt for seg selv.. Har skrudd den opp og rensa den (optisk), men dette ser ikke til å virke. Kan det være samme ting som forårsaker begge deler her?

editII; ser ut som om dette også skjer i f.eks acdsee, i den raden hvor alle thumbnails er. virker som om noe driver og refresher seg på en måte. kan det være skjermkortet? instillinger på skjerm? virker som om det er no refreshrate en eller annen plass.

har ikke installert eller gjort noe som skulle ha tilsagt at dette skulle skje. bare for å være på den sikre siden så ghosta jeg nettopp pcen også, men det skjer fremdeles. merker jeg ikke får sove før jeg finner utav dette :p

Endret av ChristineJ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om så begynte kanskje problemet når jeg installerte spyware doctor? Men etter å ha ghosta pc'en, så prøvde jeg å kjøre photoshop FØR jeg installerte spyware doctor igjen.. Så da burde det jo teoretisk sett ha fungert? Selv om det selvfølgelig ikke gjorde dette..

Ingen som har noen tips?

Lenke til kommentar

I teorien skal alt flimre like mye om det er skjermkortet det er noe galt med. Samme med refresh-rate på monitor. Siden dette kun skjer i noen programmer, virker det på meg som det er noe software-feil en eller annen plass. Når du sier "ghoste", mener du da at du har brukt Norton Ghost, eller bare restorer du til et tidligere tidspunkt?

Jeg personlig ville installert windows på nytt, og så lagt inn Photoshop for å se om det samme problemet oppstår da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...