Gjest Gjestemy Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei! Jeg er en jente som har hatt bakteriell Vaginose en gang (ikke helt sikker på hvordan det staves), og nå merker jeg at symptomene kommer tilbake veldig lett når jeg har sex med en ny partner (lukt etc...) Jeg vet at hvis jeg går til legen foreslår de antibiotika, men jeg har ikke så veldig lyst til å ta det hele tiden... Noen som har noen tips til hvordan man kan unngå å få dette tilbake, eller som kan hjelpe til å få det bort når det først er der? Håper på forståelse for at dette blir postet med gjestefunksjon... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du har ikke lyst til å ta det hele tiden? Antibiotikakur er jo noe man får innenfor et tidsrom. ikke noe man tar fast i lengre tid. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Fra: http://www.helsenytt.no/artikler/vaginose.htm "Hva kan du gjøre selv? Etter endt behandling for bakteriell vaginose kan det være lurt å forebygge en mulig ny infeksjon. Dette gjøres ved at skjeden tilsettes melkesyre som surgjør slimhinnen. Gynophilus stikkpiller eller lactal gelé innføres i skjeden noen ganger i uken. Bruker du spiral som prevensjonsmiddel, kan det bli aktuelt å fjerne denne ved vedvarende plager. Bruk av kondom og p-piller synes å minske risikoen for å få bakteriell vaginose." Google er din venn Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg vet at hvis jeg går til legen foreslår de antibiotika, men jeg har ikke så veldig lyst til å ta det hele tiden... 7661317[/snapback] Enten har du misforstått konseptet bak en antibiotika-kur, eller så har du lit løsere sex-vaner enn de fleste. Gå til legen du, det er smartere enn å stikke en tannbørste i skrævet eller denslags. Om du ikke liker/tåler antibiotika kan du spørre om det finnes andre kurer du kan prøve først. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Etter endt behandling for bakteriell vaginose kan det være lurt å forebygge en mulig ny infeksjon. Dette gjøres ved at skjeden tilsettes melkesyre som surgjør slimhinnen. Gynophilus stikkpiller eller lactal gelé innføres i skjeden noen ganger i uken. 7661372[/snapback] Ut fra dette vil jeg tro at du bør unngå vanlig shampoo/såpe i skrittet også, og bruke en med lav pH når du skal vaske deg. Test f.eks. Dr.Greve. Dette kan også forebygge så du slipper å gå på kurer "hele tiden". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå