Gå til innhold

Bør jeg være misfornøyd med denne servicen?


Anbefalte innlegg

Ettersom du skrev innleveringssted så skal det vel ikke mye fantasi til å vite hvilken nettbutikk det er snakk om.

 

Etter min erfaring har de "lang" ordrebehandling i forhold til andre nettbutikker.

 

La inn en bestilling på en minnebrikke ca kl 11.00 og den bli ikke avlevert posten før kl 1500 dagen etter.

 

Lignende ordre lagt inn hos andre butikker har blitt sendt samme dag.

 

Kan legge til hvis man legger inn en ordre med avhenting i "butikk" så tar dette enda lengre tid.

Endret av Otte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel strengt tatt dette en veldig gammel post, men prosessen hos en webshop på levering er ikke å kjøre ut til nærmeste postkontor og levere pakken. Pakkene blir lagt i en container som de enten selv kjører ut, eller posten henter med jevne mellomrom. Små webshopper har naturligvis et lengre intervall på henting av disse enn store webshopper som komplett.

 

Komplett har et system hvor de samler opp mest mulig like bestillinger, etter plassering i lageret, slik at de kan hente mer i slengen når de går til et bestemt sted på lageret. Dette betyr gjerne at enkelte bestillinger blir liggende noe lengre bak i køen, men systemet sparer likevel mye tid og ressurser, og totalt sett går all leveringen kjappere slik.

 

Jeg er rimelig sikker på at komplett kjører en form for prioritering på valgt leveringsmetode. Jeg vil tro at de prioriterer brevpakker og expresspakker fremfor servicepakker, bare for å få disse ut kjapt. Dette er ikke noe jeg har kilder på, men etter å ha bestilt en del pakker er dette erfaringen jeg har. Altså at de prioriterer pakker hvor de har gitt en slags garanti på leveringstid. Om bilen nettopp har vært og hentet dagens last av servicepakker er det vel gjerne heller ikke noe poeng å samle opp med servicepakker hvis neste utlevering er brevpost eller ekpresspakker.

Lenke til kommentar
Nå er vel strengt tatt dette en veldig gammel post, men prosessen hos en webshop på levering er ikke å kjøre ut til nærmeste postkontor og levere pakken. Pakkene blir lagt i en container som de enten selv kjører ut, eller posten henter med jevne mellomrom. Små webshopper har naturligvis et lengre intervall på henting av disse enn store webshopper som komplett.

 

Komplett har et system hvor de samler opp mest mulig like bestillinger, etter plassering i lageret, slik at de kan hente mer i slengen når de går til et bestemt sted på lageret. Dette betyr gjerne at enkelte bestillinger blir liggende noe lengre bak i køen, men systemet sparer likevel mye tid og ressurser, og totalt sett går all leveringen kjappere slik.

 

Jeg er rimelig sikker på at komplett kjører en form for prioritering på valgt leveringsmetode. Jeg vil tro at de prioriterer brevpakker og expresspakker fremfor servicepakker, bare for å få disse ut kjapt. Dette er ikke noe jeg har kilder på, men etter å ha bestilt en del pakker er dette erfaringen jeg har. Altså at de prioriterer pakker hvor de har gitt en slags garanti på leveringstid. Om bilen nettopp har vært og hentet dagens last av servicepakker er det vel gjerne heller ikke noe poeng å samle opp med servicepakker hvis neste utlevering er brevpost eller ekpresspakker.

7908649[/snapback]

 

 

Så ikke dato på første innlegg. Bare siste. Dette var for en mnd siden ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...