Gå til innhold

hjelp en fortvilet pappa

StupidNick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Hva husker du selv som 18 åring da. Var det ikke lettere å få oppmerksomhet fra de litt yngre jentene?

Jeg tror dette er en kamp du ikke kan vinne, men du kan føle deg tryggere. Å stramme inn betyr jo at de bare sloss hardere mot deg. Men du kan være en venn og gjøre deg og henne tryggere i hva som vil skje.

Forklar om å beskytte seg selv. Fortell om annsvar for egen helse og at man aldri kan stole på noen enn seg selv. Forklar at kjærlighet er noe av det mest dyrbare man har og at gutter kan og vil si det meste for å få det de vil ha. Inkludert å spille på kjærlighet. Jenter også for den saks skyld. Kjøp kondomer til henne og kom over at det er pinlig. Hun kommer til å ha sex før eller siden og da er spm om du vil at hun skal gjøre det med eller uten kondomer. Noen foreldre strekker seg til og med så langt som å si at det er ok at de har det i huset sitt...på den måten vet du som foreldre at hun er ett sted trygt...du kan ikke sloss mot evolusjon..men du kan styre den.

Nå sier jeg vel det som kanskje gjør at du vil blåse av alt jeg sier..jeg er ikke foreldre selv..men jeg har stor empati og snusfornuft. For meg er sex med ny partner uten kondom utenkelig!!...det er en verdi jeg håper å gi til mine barn endag...og nevøer og nieser jeg har nå.

NB!! Viktig å avklare alle myter det er som svirrer om sex og sykdommer...kondom er både for samleie og munnsex!! Tennåringer har noen syke tanker om hva som er trygt og ikke trygt og bøyer gjerne sine regler for å passe situasjonen.

Det er nok ikke lett å se sin lille jente vokse opp og se mer ut av hjemmet enn inn. Men sånn må det nok bare være og alt du kan og bør gjøre er å sørge for at hun vet om alle farer hun kan møte og at hun er mentalt og verktøymessig utrustet til å møte dem.

AKIRA

Lenke til kommentar
jeg lurer bare på hvorfor alle jenter i 16-års alderen er sammen med gutter som er 18-20år

7661252[/snapback]

Ehm, 18-20 er vel ikke så ille for ei jente på 16? Det er da ganske vanlig.

Gi gutten en sjans i alle fall.

Det hadde vært verre dersom typen hadde vært over 20 mener jeg :)

Lenke til kommentar

det kan ha noe med at gutter i 16 års alderen ikke er noe morsomt. Når jeg var 16 (ja jeg er gutt) så var ikke jentene spess interesert i meg, det har seg slik at jenter trur 20 år gfamle gutter har forandret seg. Men det er feil, vi er bare flinkere til å prate for oss. Mitt tips til deg, fortell dattera di at hu ikke må ta alt hu finner, men finn seg en 20 år gammel gutt som kan oppføre seg. Det er ikke farlig for hu å henge med 20 år gamle gutter. Vi er ikke komplett idioter.

Ikke vær redd, nå Moren hennes var 16 så var sikkert hu også bortpå 20 år gamle gutter(kanskje deg) uten å få noen varige men av det. Det går sikkert fint.

Obs, husk å ha den sex praten nå, så det ikek blir for seint, hu har antagelig hatt sex allerede, men det er viktig å forklare hvordan gutter fungerer, og du veit hvordan det er siden du er gutt selv:-)

Lenke til kommentar
jeg lurer bare på hvorfor alle jenter i 16-års alderen er sammen med gutter som er 18-20år

jeg har selv en datter som nærmer seg 16 :(  og lurer på om det er no jeg kan gjøre med det.

tar imot alle forslag (send gjerne svar på pm)

hilsen en fortvilet pappa :cry:

7661252[/snapback]

Ikke vær fortvila..

Snakk med dattra di, hils på gutten og følg litt med bare :)

Men husk: Ikke vær for innpåsliten, for da kommer nok dattra di bare til å bli sur på deg!

Det finnes mange rasshøl det ute, men også en god del supre gutter! Prøv å ikke forhåndsdøm :)

Lenke til kommentar
Fordi jenter modnes mtp forholdsaspektet kjappere enn gutter rundt den tida.

7661275[/snapback]

Urban myth...

Finnes jenter på 16 som er drit barnslige, og de som nærmest er mentalt pensjonister. Samme med gutter.

7661402[/snapback]

Langt derfra, støttes opp av alt av forskning på feltet som jeg kjenner til. Selvsagt finnes det unntak, akkurat som at ikke alle gutter er bedre på romforståelse enn alle jenter. Jeg snakker generellt.

Lenke til kommentar

Synes selv det at jenter på 16 som er sammen med gutter på 18-20 er latterlig, har til og med sett jenter på 16 som er sammen med 23 åringer og det er faen meg ekkelt! skal gutter på 16 då gå på jenter på 13 ? Og det med at jenter modner fortere er ihvertfall ikke rett, vil no heller si at det er rimelig likt, men må si at jeg opplever flere fjortiss kjerringer enn fjortiss gutter. Selvom gutter har litt tiss promp og bæsj humor når de henger med venner betyr ikke dermed at de ikke greier og oppføre som voksent i andre situasjoner

Endret av AlexGM
Lenke til kommentar

Det er vel ikke så ille? Det er bare fordi alle guttene på hennes egne alder er noen drittunger, og hvis det er sex du bekymrer deg for så er det de på hennes egen alder som er noen griser, de litt eldre tar det ofte litt mer rolig i svingene (etter egen erfaring).

Endret av applemania
Lenke til kommentar
Det er vel ikke så ille? Det er bare fordi alle guttene på hennes egne alder er noen drittunger,

7661794[/snapback]

Drittunger faktisk. Alle gutter på 16 er drittunger. Det er båsen sin det.

Men har rett i at det finnes mange idioter på den alderen. Bare ikke alle.

Men det har vel noe med at jenter vil heller vi ha en som kan lære de litt...?

Vet ikke jeg. Noen jenter får forklare det.

og hvis det er sex du bekymrer deg for så er det de på hennes egen alder som er noen griser, de litt eldre tar det ofte litt mer rolig i svingene (etter egen erfaring).

7661794[/snapback]

Det forklarer nicket smårips_eier.

Lenke til kommentar

er jo normalt da , når jeg var 16 så var det jo ingen damer på min alder som ville engang se på meg , di skulle jo alle ha gutter som var over 18 , så tror jeg det altid har vert .. av en eller annen grunn , kan ha noe med at di over 19 har bil , i vertfal nord på der jeg kommer fra , så vi på 16 så nedover på di som kunne vere tilfreds med at vi bare hadde moper eller lett sykkel :p

men det er jo bare en periode , di vokser fra det , og så kaller man det bare livets skole og regner med at alle parter lærte litt av det ^^

alle vokser opp uansett ..

Lenke til kommentar

Men en ting jeg tenker på, alle dere sier at gutter som er på samme alder er umodne.

Men hva med tanken om at de som er 18/23 ikke får dame på samme alder, vil ikke det si litt om at de ikke er akkurat glansbildene som representere de i den alderen?

Lenke til kommentar
Fordi jenter modnes mtp forholdsaspektet kjappere enn gutter rundt den tida.

7661275[/snapback]

Urban myth...

Finnes jenter på 16 som er drit barnslige, og de som nærmest er mentalt pensjonister. Samme med gutter.

7661402[/snapback]

Men det er fortsatt et faktum... Kjedelig når alle jentene gjør sånt btw. Går i åttende, og alle de jeg er interessert i har kjærester i tiende. Jeg vil for faen ikke legge an på sjette-klassinger. x(

Lenke til kommentar

jeg har selv en datter som nærmer seg 16 :(  og lurer på om det er no jeg kan gjøre med det.

tar imot alle forslag (send gjerne svar på pm)

hilsen en fortvilet pappa :cry:

7661252[/snapback]

Etter det jeg vet så er du født i -90.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...