Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

openwrt-DD-WRT? hva er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei fikk min linksys router idag som jeg hadde kjøpt på tilbud på komplett.

hvilken firmware versjon er best, og hvor kan jeg laste de ned? :)

7660679[/snapback]

Hvilken router?

Er den stabil? Eller er du nødt til å bytte firmware? Du trenger ikke å bytte firmware så lenge routeren "gir" det du behøver.

Men hvis du skal bytte firmware så anbefaler jegg DD-WRT som tommy_89. men jeg har ikke prøvd tomato. hyperwrt. osv. Men DD-WRT er mye enklere enn standard firmwaren til linksys.

Lenke til kommentar
ok prøver og oppgradere til dd-wrt her, men kommer feilmelding: upgrade failed er dette vanlig eller? :)

Edit: hvilken versjon anbefaler dere?

7660900[/snapback]

http://scorpiontek.org/portal/content/view/27/36/

Den guiden fulgte jeg. Skal vel funke med de fleste router tror jeg(rett meg hvis jeg har feil) Men merke deg du må sitte KABLA. Når jeg gjorde dette, glemte jeg den detaljene og satt trådløst, og fikk unødvendige med problemer. Men fant ut av detl. Jeg anbelfaler også å lagre alle de sidene guiden står på. hvis du i mellom tiden måtte gå tilbake til siden for å sjekk det.

Jeg bruker selv DD-WRT micro sp2 v23 på wrt54g v5

Edit: la til version nummer og router type

Endret av Pingun
Lenke til kommentar

laster ned filen, som er zip extracter en .bin fil den bin fila er det jeg velger når jeg skal velge fil inne på menyen til routern. så trykker jeg upgrade, så går det en stund...kommer noen strek under der bortover, så kommer feilmelding :nei: noen som vet hva jeg gjør feil? :whistle:

Lenke til kommentar

Det er sånn at han må flashe routeren. Kvitte seg med linksys firmwaren og så legge til den nye, hva den måtte enn være. Men hvsi det er noe som har fått det til uten å flashe legg til router, version og med hvilken firmware dere har valgt

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt Linksys WRT54GL på tilbud hos komplett.

Koblet til kabel som fulgte med, og flashet opp til DD_WRT_23_VOIP.

Funker i utgangspunktet, men er ikke helt sikker på alle instillingene.

Jeg har en Nextgentel router som er DHCP server og gir ut IP adresse.

Denne er koblet til en gigabit switch. Hva er da rett instilling på linksys boksen?

Den ganle fra 3COM er bare en dum boks som videreformidler ip fra Nextgentel boksen, den kan ikke være DHCP server. Det kan derimot Linksys boksen.

Hvordan skal den stilles inn for å ikke tildele IP, men la Nextgentel boksen gjøre det. Jeg har forsøkt DCHP forward i DD-WRT 23 VOIP, men den trådløse maskinen får ikke IP. Hjemmenettet har ip range på 10.0.0.x, mens Linksys boksen vil tildele på 192.168.x.x.

Dere som pinger denne adressen og får svar: Forsøk å jamme ned den som svarer, da blir jeg trist...

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt Linksys WRT54GL på  tilbud hos komplett.

Koblet til kabel som fulgte med, og flashet opp til DD_WRT_23_VOIP.

Funker i utgangspunktet, men er ikke helt sikker på alle instillingene.

Jeg har en Nextgentel router som er DHCP server og gir ut IP adresse.

Denne er koblet til en gigabit switch. Hva er da rett instilling på linksys boksen?

Den ganle fra 3COM er bare en dum boks som videreformidler ip fra Nextgentel boksen, den kan ikke være DHCP server. Det kan derimot Linksys boksen.

Hvordan skal den stilles inn for å ikke tildele IP, men la Nextgentel boksen gjøre det. Jeg har forsøkt DCHP forward i DD-WRT 23 VOIP, men den trådløse maskinen får ikke IP. Hjemmenettet har ip range på 10.0.0.x, mens Linksys boksen vil tildele på 192.168.x.x.

Dere som pinger denne adressen og får svar: Forsøk å jamme ned den som svarer, da blir jeg trist...

7661156[/snapback]

Logg deg inn på linksysen og slå av LAN-DHCP. Deretter dropper du å bruke wanporten. Da har du en switch og a/p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...