Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stygge tenner ett problem for deg?


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

små mellomrom på sidenene da? 2mm, er det og forferdelig?

besteveninna mi har det, og hun føler seg veldig utilpass, men tannlegen nekter å gi henne regulering, så jeg bare lurte på om det var så gale. tennene henner er generelt veldig hvite og rette, det er bare den lille feilen

 

Jeg synes for å være helt ærlig sånne ting er mer tiltrekkende enn perfekte tenner.

Lenke til kommentar

For noen uker tilbake var jeg på besøk hos noen bekjente, og kikket på et par filmer. Videodrome(1983, var en av dem.

Like før Videodrome var ferdig, begynte en av gjestene å kritisere en av hovedrolleinnehaverne, "Fy faen så gule tenner hu hadde!"

Like etter klinket en annen gjest til med, "Aldri i verden om jeg hadde rota med ei dame med sånn tannhygiene."

 

Og vips så var pjatten i gang om at stygge tenner var turn-off, og at om en ikke var gudbenådet med et blendende, hvitt og perfekt smil, var du totalt verdiløs på sjekkemarkedet.

 

Yeah right!

Som om "alle" heterofile menn, ville snudd rumpa til og løpt for harde livet, om de hadde støtt på denne frøkenen, en sen fredagskveld ut på byen.

 

"Sorry Ms. Harry, but you see, I don't do chicks with yellow teeth."

warholdh.jpg

 

Jupp, damen med de "gule" og "fæle" tennene var en ung, rødhåret Debbie Harry, i Videodrome altså.

Jeg kjenner ikke til tannhygienen hennes, men tviler sterkt på at det var noen hinder på veien mot en suksessfull karriere i musikk og film.

 

Om ditt navn er Larry David, eller George Costanza, er du unnskyldt. De krever mer enn perfeksjon. Tror ikke det finnes et ord for hva de leter etter, men det ender sjelden bra. For de som har sett sin dose Seinfeld/Curb your enthusiasm, vet de sikkert hva jeg mener?

 

Morsomme er jo at folk ofte tror gule tenner betyr dårlig hygiene.

Det er ikke uvanlig at det er motsatt.

Mange pusser tennene for ofte, eller for hardt, og bryter ned emaljen, slik at gulfargen, eller dentinet, som ligger under emaljen kommer sterkere frem.

 

En vanlig joke i Hollywood og på amerikanske tv-serier, er å lattligjøre engelskmenn, for deres gule, hestetenner.

Det de ikke nevner, er at ca "alle" amerikanske skuespillere i slike show/filmer osv, går rundt med falske, altfor store, altfor hvite tenner, som får en til å tro at det hele er eneste stor parodi. Som selvfølgelig ingen tør si noe om, for da blir det vel lite jobbtilbud på deg.

 

De fleste opplever sikkert en eller annen gang, om det er hos tannlegen, eller at noen kjente/ukjente er oppmerksomme på at du selv ikke har det mest perfekte gliset, eller at ånden din ikke lukter velduftende og frisk, dag ut og dag inn.

 

Misfargede tenner, dårlig ånde, skjeve tannstillinger osv, big deal. Det finnes da viktigere ting.

 

P.S

 

Jeg hadde nok freaka ut, om jeg hadde våknet etter en natt med sengekos, og det første som kommer til syne er et glass, med et gebiss oppi.

Endret av FrankZito
Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med mange av de andre i tråden! Litt skjeve tenner eller mellomrom går helt fint, men kraftig misfargede røyketenner er ikke så digg. 

 

Nå skal det sies at jeg har mellomrom selv, til tross for lang til med regulering i ungdommen. Ikke kjempemye, men godt synlig. Lever i håpet om at jeg ikke skremmer vekk alle damene jeg møter pga tennene mine  :D

Lenke til kommentar

Bah, så kjedelig med alle disse reggis-bleka tannradene. Er det ikke rom for en naturlig tanngard lenger? Er det bare jeg som synes det er kjedelig når alle smilene ser like ut?

 

Man trenger ikke å ha brukt regulering eller bleka tennene sine for å ha fine tenner. Og det er ikke noe negativt med å ha brukt regulering...

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å ha brukt regulering eller bleka tennene sine for å ha fine tenner. Og det er ikke noe negativt med å ha brukt regulering...

 

Poenget er at så innmari mange streber etter å ha rette, kritthvite tenner, og har man ikke det er det noe feil med deg. Jeg er ingen stor fan av dette støpeformmennesket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...