Oyvinn Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvis jeg kjøper en ny PSU, vil jeg da kunne bruke min gamle IDE harddisk, dvd-brenner og cd-brenner? Jeg tenker på alt dette styret med SATA tilkoblinger, PCI-ekspress og alt det er. Jeg har jo hverken SATA harddisker eller PCIe skjermkort, men AGP skjermkort og IDE harddisk.. Takker hjertelig for alle svar! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Skal gå heilt fint det, skulle du hatt nye komponenter på ein gammal PSU hadde det kanskje blitt verre. IDE-diskane brukar Molex-pluggen som dei fleste komponentane i PCen, dei fleste AGP-skjermkort som har ekstra straumtilførsel har også Molex, sett eit par med ein annan type, men det er vanlegvis den type pluggar på nye straumforsyningar, om ikkje så får du tak i overganger. Lenke til kommentar
Oyvinn Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Ok. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
HAG Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 En ny PSU har som oftest noen molex kontakter (4 pin som går til HDD, CD, DVD) og en floppy power og noen SATA-power kontakter og "egne" "powerkabler" for skjermkort (VGA eller PCI-E), ulike kontakter: VGA er lik en vanlig molex mens PCI-E er spesiell. "Siste mote" på PSU sida er løse kabler til molex, SATA, skjermkort - en kobler bare de kablene en trenger til PSU, de kablene en ikke har bruk for ligger i eska til PSU (slipper og "gjemme" de i kabinettet) Lenke til kommentar
Oyvinn Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Ok, takk for tipsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå