Wild Berries Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei. Har noen seriøst plagsomme problemer med min mor sin PC`e. Nettverket er som følger : Tele2 ADSL 1.5 mb. Speedtouch 510i Vood332 ip adapter. Det som skjer er at på PC`en kommer følgende beskjed opp "arbeide frakoblet" , "prøv på nytt" o.s.v Har sjekket alt, (tror jeg) og ingen strømsparing står på, eller noe annet. alle egenskaper er sjekket. IP telefonen detter også ut. Har forsøkt med reset. Så jeg er meget blank nå. Forøvrig er det ikke "mulig" å finne "fil" for å fikse arbeide frakoblet. PC`en er oppdatert på alle punkter, til og med den nye IE7. Så, Dere der ute, vennligst... På forhånd Takk. Vennlig Hilsen WB Endret 6. januar 2007 av Wild Berries Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Er 510i en modemrouter? Bruker den isåfall samme ip-range som Woodboksen? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du sier du har forsøkt en reset? Var det Speedtouch boxen du resatte? Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Du sier du har forsøkt en reset? Var det Speedtouch boxen du resatte? 7660457[/snapback] Takker for at Dere tar Dere tid til å svare Har resatt / reset alt. Alle lamper lyser grønt og har tatt det for "gitt" at alt er ok. Men har ikke sjekket om IP rangen er den samme som Vood332 IP adapteren har. Der sier De noe, det må testes. Idag (Søndag). For jeg har prøvd med ip / release ip / renew og alt det, men hvordan skal jeg sette det opp riktig hos henne ? Siden jeg her hjemme har følgende oppsett : Linje -- Vood332 IP -- Speedtouch -- D-link 4100 -- som deler ut IP`er til resten av "parken". (4-stykker). Så jeg trodde det var slikt det skulle gjøres hos henne og, og siden det virket en liten stund. Men når jeg tenker meg om var jeg i kontakt med Tele2 support i November 2006 anngående at Speedtouchen blinket rødt, men at den ikke roet seg ned før etter en liten stund.... Forøvrig er det Tele2 som har linjen helt inn til henne i blokken hvor hun bor. Og det er ikke mulighet for å jorde noe av utstyret, siden det kun finnes jordet uttak i andre enden av leiligheten. (kjøkkenet). Siden tanken har slått meg om at PC`er "liker" jordet stikk. Takker atter engang for at Dere tar Dere tid til å avhjelpe. Vennlig Hilsen WB Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) var også et slikt problem på en pc jeg brukte tidligere. Da kom det alltid opp det spørsmålet om du vil arbeide frakoblet eller koble til på nytt. Det jeg gjorde var å gå på verktøy > alternativer for internett. Deretter valgte jeg tilkoblinger og slettet tilkoblingene som lå i lista øverst der. Da funket alt som normalt igjen. I og med at det er adsl det er snakk om her trenger du ikke noen tilkobling, du er jo på nett hele tiden. Endret 7. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Tipper 510i står foran woodboksen siden 510i er modem eller routermodem. Sjekk ip-range (f.eks 192.168.1.xxx) at det ikke er det samme på hverken 510i, Wood eller routeren du har til slutt. Ellers kan du få merkelige resultater :-) Finner du f.eks at 192.168.1.xxx er brukt to plasser så endrer du bare den ene til 192.168.0.xxx Som Brian_N sier over her så kan du fjerne de gamle 'dial_up' innstillingene for evt modemer. Endret 7. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Tipper 510i står foran woodboksen siden 510i er modem eller routermodem.Sjekk ip-range (f.eks 192.168.1.xxx) at det ikke er det samme på hverken 510i, Wood eller routeren du har til slutt. Ellers kan du få merkelige resultater :-) Finner du f.eks at 192.168.1.xxx er brukt to plasser så endrer du bare den ene til 192.168.0.xxx Som Brian_N sier over her så kan du fjerne de gamle 'dial_up' innstillingene for evt modemer. 7662481[/snapback] Takker atter engang for svar. Det finnes ingen dial up å finne her, men jeg sliter litt med å finne ip`en til vood 322 Ip adapteren. Så visst Dere kan hjelpe med det og, så Vennlig Hilsen WB Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Hei, det virker som om det har løst seg Av Tele2 fikk vi ny Speedtouch 546, så ble det ikke bedre med det. Så fikk vi ett nytt IP-Telefon adapter VOOD332, virket fortsatt ikke. Skiftet alt av kabler, sjekket over alt. Kom over en nettside, som viste hvordan en kommer seg innpå VOOD332`en. Ringte for N`te gang til Tele2, og da var det en Herre der som var noe overasket over at jeg kom meg innpå VOOD322`en. Og han lurte på hva jeg ville der inne å gjøre. Så jeg forklarte i alle retninger om tips og råd jeg hadde fått av hans kollegaer og ikke minst på nett. Så ble han noe "sint", "bestemt" og sa at han skulle sette VOOD332`en i Bridge. Dette var før helgen. Og foreløpig virker det. Kommer tilbake senere, nå jeg ser at det har virket over en måned. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå