Gå til innhold

Kornsirkler. Hvor kommer de fra?


Anbefalte innlegg

Godt poeng EvenruD
det er så og si umulig å diskutere dette emnet med personer på et forum som dette, da det alltid vil være noen som setter seg på bakbeina og nekter å tro på at det er en annen forklaring enn at de er menneskelagd..

Ockham's razor: "All things being equal, the simplest solution tends to be the best one."

 

Forklaringen at aliens har laget noen av kornsirklene er selvsagt mulig, men den er ikke sannsynlig og den er heller ikke logisk. Det bringer heller ikke noe mer til å forklare det observerte fenomenet og det reiser en rekke nye og mer kompliserte spørsmål som man ikke har en god forklaring på.

 

Om en bil kjører forbi og du ikke ser hvem som sitter i bilen er det selvsagt også en mulighet at en isbjørn satt og kjørte, men det er ikke sannsynlig og det er heller ikke logisk. Det bringer heller ikke noe mer til å forklare det observerte fenomenet og det reiser en rekke nye og mer kompliserte spørsmål som man ikke har en god forklaring på.

 

Det det handler om er altså kun at noen "ønsker å tro".

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer litt på er at hvis det kreves mere enn sandkasseorganisering for å lage en av disse avanserte kornsirklene, så hvorfor står ikke disse "kunstnerne" frem? Makan til jobbsøknad skal man vel lete lenge etter. :cool:

Du finner mange av dem her: http://www.circlemakers.org/

 

Husk at de også kan få et par bønder på nakken...

 

Hvilken jobb mener du forresten de skal være kvalifisert til?

-Å tegne fraktaler med passer og linjal har få bruk for, de gjør et tegneprogram raskere.

-Arbeidsledere? Tror nok de fleste vil ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer.

-Kanskje en jobb hos et eventbyrå?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det jeg lurer litt på er at hvis det kreves mere enn sandkasseorganisering for å lage en av disse avanserte kornsirklene, så hvorfor står ikke disse "kunstnerne" frem? Makan til jobbsøknad skal man vel lete lenge etter. :cool:

Du finner mange av dem her: http://www.circlemakers.org/

 

Husk at de også kan få et par bønder på nakken...

 

Hvilken jobb mener du forresten de skal være kvalifisert til?

-Å tegne fraktaler med passer og linjal har få bruk for, de gjør et tegneprogram raskere.

-Arbeidsledere? Tror nok de fleste vil ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer.

-Kanskje en jobb hos et eventbyrå?

8327895[/snapback]

 

Kreativitet, ledelse og organisering. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kreativitet, ledelse og organisering. :thumbup:

Kreativ? Tror neppe de som lager kornsirkel #376 som ser ut som en fraktal kan påberope seg så mye kreativitet.

 

Det er nesten som å ha piercing i underleppa og det betyr som oftest at man sitter i kassa hos Rema1000. (Ikke det at det er noe galt å jobbe i en dagligvareforretning)

Lenke til kommentar
-Arbeidsledere? Tror nok de fleste vil ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer.
Hva får deg til å tro at disse menneskene ikke klarer å holde på mer enn et par timer?

Jeg kan ikke se at de ved å lage en kornsirkel har demonstrert egenskaper som gjør dem spesielt attraktive. De har i alle fall ikke demonstrert at de kan jobbe med noe som tar mer enn et par timer.

 

At de også kan ha helt andre egenskaper og at de kan klare å gjøre helt andre oppgaver ser jeg imidlertid som meget sannsynlig. Det er til og med mulig at de klarer å jobbe mot et mål i mer enn et par timer.

 

Jeg snakker altså om kornsirklene som "jobbsøknad".

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
-Arbeidsledere? Tror nok de fleste vil ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer.

8327895[/snapback]

 

Hva får deg til å tro at disse menneskene ikke klarer å holde på mer enn et par timer?

8328071[/snapback]

 

Jeg tror dette krever god planlegging og organisering. Så de som står bak dette, kunne jeg annsatt med en gang.

Lenke til kommentar
-Arbeidsledere? Tror nok de fleste vil ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer.
Hva får deg til å tro at disse menneskene ikke klarer å holde på mer enn et par timer?

Jeg kan ikke se at de ved å lage en kornsirkel har demonstrert egenskaper som gjør dem spesielt attraktive. De har i alle fall ikke demonstrert at de kan jobbe med noe som tar mer enn et par timer.

8328134[/snapback]

 

Vel, har de demonstrert at de ikke kan jobbe med noe som tar mer enn et par timer? Jeg spør siden du sier at du tror de fleste vi ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer, og derfor - hvis jeg har forstått deg rett - ikke ikke egner seg som arbeidsledere.

 

Høres bare ut som en jævlig stor antagelse, spør du meg. ;)

Lenke til kommentar
Vel, har de demonstrert at de ikke kan jobbe med noe som tar mer enn et par timer? Jeg spør siden du sier at du tror de fleste vi ha noen som klarer å holde på litt mer enn et par timer, og derfor - hvis jeg har forstått deg rett - ikke ikke egner seg som arbeidsledere.

Argh, hvor vanskelig kan man late at det er å forstå.

 

*Teskjemodus på*

 

Arbeidere kan deles i 3 grupper:

A: De helt uorganiserte

B: De som klarer å jobbe systematisk og målrettet i er par timer (og ikke lengere)

C: De som klarer å jobbe systematisk og målrettet over lengere tid

 

Hypotese 1:

De som lager kornsirkler viser at de ikke tilhører gruppe A.

 

Hypotese 2:

De som vil ha arbeidsledere ønsker noen fra kategori C.

 

Konklusjon:

Å lage kornsirkler holder i ikke alene til å gjøre noen attrektive som arbeidsledere da man ikke vet om de tilhører kategori B eller C.

 

*Teskjemodus av*

 

Ja, jeg skjønner at å ha mer en 2 mulige verdier kan virke komplisert for de som har en forenklet virkelighetsoppfatning.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Er det ulovlig å tråkke ned korn i noen andre sin åker --

eller har alle lov til å tråkke rundt på andre sine eiendommer på nattestid?

 

Det går fint an å lage ting som ser bra ut med primitive redskaper.

 

Denne tegningen har ikke tatt mer enn to timer i Microsoft Paint (Start - Kjør: mspaint.exe)

 

post-110514-1176057562_thumb.jpg

 

Akkurat som i forige tråd:

 

Kom med en formasjon, så skal jeg påpeke hvor mange taulengder som trengs, hvor mange mennesker som kan ha vært med i forhold til tid brukt, og de eksakte geometriske funksjonene som er brukt i formasjonen...

 

post-110514-1176057854_thumb.jpg

 

409:

(Laget kjapt i MSpaint, så ikke klag på at den mangler sirkler, da denne tegningen ikke er ment å være geometrisk korrekt, men laget bare for å påpeke gjentagelsen av "60 grader" i hele sirkelen)

 

post-110514-1176058019_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...