Gå til innhold

Får ikkje menyen til å fungera i IE6

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg lagar ei nettside ved hjelp av Wordpress, og har prøvt å kopiera menyen frå temaet jillij (http://www.jillij.com/wordpress/), ettersom det er den einaste fungerande dropdown-menyen eg har sett for Wordpress.

Eg har fått han til å fungera i Firefox, men problemet er at han absolutt ikkje fungerer i IE6. Eg går ut ifrå at det kun er snakk om ein CSS-feil. Det er veldig lite respons å få både på jillij-forumet og Wordpress-forumet, men her er det som regel nokon kyndige som er villige til å hjelpa meg :)

Adressa til sida er: http://test.sveioskulekorps.no/

På førehand takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et skudd i halvmørket: Kan det ha noe med Z-index å gjøre? Vet at IE ofte er litt halvbuggy på det området. Det er nok absolute position på de undermenyene..

Er litt mye å sette seg inn hele CSS-koden ;) En mulighet om du ikke finner det ut, er å starte med orginalkoden som utgangspunkt, og så gå stegvis over til slik som du vil den skal se ut. Sjekk i IE for nærsagt hver eneste endring du gjør, så finner du nok ut hva som er feilen. :)

Lenke til kommentar

Som Mikael sier, er det i overkant mye kode å sette seg inn i, så jeg kan komme med noen generelle tips.

Dropdown-menyer med standardisert HTML vil i utgangspunktet alltid være et problem. IE støtter nemlig ikke :hover på andre element enn a, så det trengs vanligvis en JS-kode for å få menyen til å fungere.

Sons of Suckerfish er en alternativ dropdown meny, som jeg personlig har klart å tilpasse.

Lenke til kommentar

Der ordna det seg !

Dette måtte inn i header.php:

<!--[if lt IE 7]>

<style type="text/css" media="screen, tv, projection">

@import "<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/ie.css";

body { behavior: url("<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/code/csshover.htc"); }

</style>

<![endif]-->

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...