Gullars Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei! Eg lagar ei nettside ved hjelp av Wordpress, og har prøvt å kopiera menyen frå temaet jillij (http://www.jillij.com/wordpress/), ettersom det er den einaste fungerande dropdown-menyen eg har sett for Wordpress. Eg har fått han til å fungera i Firefox, men problemet er at han absolutt ikkje fungerer i IE6. Eg går ut ifrå at det kun er snakk om ein CSS-feil. Det er veldig lite respons å få både på jillij-forumet og Wordpress-forumet, men her er det som regel nokon kyndige som er villige til å hjelpa meg Adressa til sida er: http://test.sveioskulekorps.no/ På førehand takk for hjelpa! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Et skudd i halvmørket: Kan det ha noe med Z-index å gjøre? Vet at IE ofte er litt halvbuggy på det området. Det er nok absolute position på de undermenyene.. Er litt mye å sette seg inn hele CSS-koden En mulighet om du ikke finner det ut, er å starte med orginalkoden som utgangspunkt, og så gå stegvis over til slik som du vil den skal se ut. Sjekk i IE for nærsagt hver eneste endring du gjør, så finner du nok ut hva som er feilen. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Som Mikael sier, er det i overkant mye kode å sette seg inn i, så jeg kan komme med noen generelle tips. Dropdown-menyer med standardisert HTML vil i utgangspunktet alltid være et problem. IE støtter nemlig ikke :hover på andre element enn a, så det trengs vanligvis en JS-kode for å få menyen til å fungere. Sons of Suckerfish er en alternativ dropdown meny, som jeg personlig har klart å tilpasse. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Der ordna det seg ! Dette måtte inn i header.php: <!--[if lt IE 7]> <style type="text/css" media="screen, tv, projection"> @import "<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/ie.css"; body { behavior: url("<?php bloginfo('stylesheet_directory'); ?>/code/csshover.htc"); } </style> <![endif]--> Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå