Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger litt veiledning mot magemuskler

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er en gutt på 16 år. Og mitt nyttårsforsett er å gjøre mitt beste for å få sixpack før sommerferien. Iallefall tendenser til sixpack^^.. Jeg er 174cm høy og veier 55kg.

Jeg trener fotball 3 ganger i uken og jeg tar crunches, situps og annet hverdag.

Jeg har kuttet goodis helt utenom i helga..

Og hvilken type mat er bra?

Er det noe mer jeg kan gjøre for å få sixpack? Jeg har hørt om Kreatin og Proteiner, Er det en god ide?

Hilsen gutt16

Og takk i forveien!

Endret av Stewie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg spiser mange ganger om dagen og vanligvis i store porsjoner. Kutter bare ned på godteriet.

7660112[/snapback]

Jess, bli mer bevisst på det du spiser, godteri er i alle tilfeller ikke bra å spise, og hold deg unna brus. Det som er viktig, er at de kaloriene du får i deg, er av den riktige typen. Spis gjerne mange ganger om dagen.

Ut fra vekten din å dømme, har du absolutt ingen behov for å slanke deg, du må bare få magemusklene til å synes, og da må du huske på å spise godt og ikke spise dritt. Tren sit-ups litt sjeldnere, kanskje 4-5 ganger i uka, ikke hver dag, og gjør øvelsene litt tyngre, med vekter e.l, da vokser magemusklene mer. I tillegg vil jeg råde deg til å ta pushups annenhver dag, så kroppen din holder seg proporsjonert (ikke masse mage og null pupper, men litt av begge deler). Ta deg gjerne en løpetur eller intervalløkt de dagene du føler deg i ekstra godt slag.

Lenke til kommentar
kan du lage et mageprogram?

7660158[/snapback]

Her er et mageprogram jeg har brukt som funket veldig bra. Det viktige her er progresjon, og at øvelsene er forskjellige. Det er vanskelig å få sixpack hvis man bare tar en form for bevegelse hele tiden, man må få i gang alle magemusklene.

Lenke til kommentar

Ja hvis du følger programmet som smeboe linket til og spiser noe som dette: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=36676.0 og i tilleg legger til noen ryggøvelser og andre øvelser hvis du har kapasitet til det så skal det nok gå bra :) Glem sixpacken denne sommeren, den kommer til å være ganske skinny og det er ikke moro å være undervektig.

Spis og tren til neste sommer og kanskje slank/deff litt før neste sommer så skal jeg LOVE deg at du har en den fineste magen på stranden blandt din alder.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
DNA i dette matprogrammet står det om karbo pulver og protein pulver. Noen god investering?

7663080[/snapback]

Vel det er en ganske god invistering, du sparer mye penger, det er mye billigere enn kjøtt og andre matvarer og samtidig samme kvalitet.

Har du noen mulighet til å begynne på et studio? (Hvis du ikke gjør det allerede allerede da)

Med den matmengden og trening med vekter så vokser også resten av kroppen din, er jo moro med fine bryst, ben, rygg, armer osv.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Karbopulver fås kjøpt over nettet, eller i helsekostbutikker, men jeg vil heller råde deg til å begynne å spise havregryn fast, der er det masse karbohydrater. Dessuten slipper du slipper du å gå i fella om å bare drikke karbopulver dagen lang uten annen mat.

Lenke til kommentar
kan du lage et mageprogram?

7660158[/snapback]

Her er et mageprogram jeg har brukt som funket veldig bra. Det viktige her er progresjon, og at øvelsene er forskjellige. Det er vanskelig å få sixpack hvis man bare tar en form for bevegelse hele tiden, man må få i gang alle magemusklene.

7660251[/snapback]

Jeg har sett dette programmet men det er noe som er kuttet av på slutten der. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til den siste øvelsen, skal man ligge helt nede og reise seg helt opp i den stillingen har sitter i?

Lenke til kommentar

Proteinfabrikken har stort utvalgt av slike pulver.

Du treng ikkje det for å få six-pack,

Og i følge BMI er du i undervekt

høyde: 174cm

kg: 55

BMI blir 18.2

Normalt vekt 20-24,9

Så du må spise mye mer og tren basis øvelse, du vil ha fine mage muskler som skal vises fram. det er bare og begynne å ta sit-ups fram til sommaren

Lenke til kommentar
Jeg har sett dette programmet men det er noe som er kuttet av på slutten der. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til den siste øvelsen, skal man ligge helt nede og reise seg helt opp i den stillingen har sitter i?

7665408[/snapback]

Jess. Det som er kuttet av er hva du kan bruke hvis du ikke har noen partner til å hjelpe deg - du finner sikkert et bord, en benk, en seng e.l. som du kan bruke til å holde beina nede. Bruk fantasien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...