Co0O Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Har kjøpt meg et XFX GeForce 7600 GT XXX-kort, og har funnet ut at X'ene egentlig står for nivået av viftestøy. Noen som har tips til skjermkortvifte som passer til dette kortet? Har brukt Arctic Cooling-løsninger (som jeg har vært kjempefornøyd med) på tidligere kort, men de har tydeligvis ikke noe som passer til 7600 GT. Har funnet denne kjøleren hos Komplett; noen som vet om den kommer til å funke bra, eller har bedre forslag? Spanderer max 250 kr. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Skal passe ifølge Zalman. http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.a...dx=149&code=013 Og den skal være mer stillegående og kjøler bedre enn stock da Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 Kjøpe nesten samme; Zalman VF900-Cu. Fungerer knallbra, anbefales! Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Beklager at jeg drar opp en gamme tråd her, men har ikke funnet noe konkret svar på om VF900-Cu passer til XFX 7600GT. Synes å ha lest et sted at skruehullene på XFX sitt 7600GT-kort var forskjøvet i forhold til andre 7600GT, slik at VF900-Cu bommet med 2mm på et av skruehullene. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 XXX står for klokket fra fabrikk så tviler sterkt, men kan ikke si 100% sikkert.... Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Zalman VF-900Cu passer perfekt til XFX GeForce 7600 GT XXX. Jeg er 100% sikker, siden jeg har brukt de to sammen nå i 2 mnd. (se profil). Fungerer som en kule. Kjøler bedre, og er bortimot lydløst i forhold til originalkjøleren Man får dessuten en spenningsregulator med på kjøpet. Zalman-viften passer til omtrent alle skjermkort, les her. Edit: Kuldesjokk; jeg vet jo at XXX står for at det er fabrikk-klokket, mente det som en bløt vits Edit2: jonpet55; det betyr at skruehullene passer, ihvertfall på XXX-kortet. Særdeles snålt hvis det samme ikke gjelder for standardkortet. Iflg. Zalman skal den passe dersom avstanden diagonalt mellom monteringshullene er under 7,55 cm; dette kan du jo kjapt måle selv. Endret 10. mars 2007 av cosmo03X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå