Gå til innhold

Ny vifte til 7600GT-kort

Co0O

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et XFX GeForce 7600 GT XXX-kort, og har funnet ut at X'ene egentlig står for nivået av viftestøy.

Noen som har tips til skjermkortvifte som passer til dette kortet? Har brukt Arctic Cooling-løsninger (som jeg har vært kjempefornøyd med) på tidligere kort, men de har tydeligvis ikke noe som passer til 7600 GT.

Har funnet denne kjøleren hos Komplett; noen som vet om den kommer til å funke bra, eller har bedre forslag? Spanderer max 250 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Beklager at jeg drar opp en gamme tråd her, men har ikke funnet noe konkret svar på om VF900-Cu passer til XFX 7600GT. Synes å ha lest et sted at skruehullene på XFX sitt 7600GT-kort var forskjøvet i forhold til andre 7600GT, slik at VF900-Cu bommet med 2mm på et av skruehullene. Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Zalman VF-900Cu passer perfekt til XFX GeForce 7600 GT XXX.

Jeg er 100% sikker, siden jeg har brukt de to sammen nå i 2 mnd. (se profil). Fungerer som en kule. Kjøler bedre, og er bortimot lydløst i forhold til originalkjøleren :thumbup:

Man får dessuten en spenningsregulator med på kjøpet.

Zalman-viften passer til omtrent alle skjermkort, les her.

Edit: Kuldesjokk; jeg vet jo at XXX står for at det er fabrikk-klokket, mente det som en bløt vits :)

Edit2: jonpet55; det betyr at skruehullene passer, ihvertfall på XXX-kortet. Særdeles snålt hvis det samme ikke gjelder for standardkortet. Iflg. Zalman skal den passe dersom avstanden diagonalt mellom monteringshullene er under 7,55 cm; dette kan du jo kjapt måle selv.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...