Quattro7 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei. Jeg skulle spille inn en film med mitt nye kamera, Panasonic NV-GS300E-S. Det første jeg brukte var Adobe Premiere Pro fordi det var det jeg kunne best. I Ppro står det "No device control", og når jeg trykker record holder record knappen seg inne, slik den skal gjøre, men det samme gjør stop recording knappen, og uasnett hvor mye jeg trykker på den går den ikke vekk. Og som jeg sa står det at jeg ikke kan styre kameraet fra pcen i Ppro, noe som stemmer. Ingen av knappene for å styre kameraet (spole, spill av, stopp, etc) fungerer. Jeg må bruke kameraet til det. Jeg gav opp PPro og startet Sony Vegas, for å prøve å spille inn filmen der. Der fungerer det, utenom at lyden ikke kommer med. Når jeg spiller inn blir lyden hentet fra en innebygget mikrofon på pcen. Derme, når jeg spilte inn den filmen jeg hadde på kameraet, hørte jeg lyden fra tven som pcen hadde tatt opp mens jeg spilte inn fra kameraet. På "Video" under instillingene på Vegas, står "USB-videoenhet" som videokilde, "USB-videoenhet" er kameraet mitt, det stemmer. På "Audio" under instillingene på Vegas, står "Realtek AC97 Audio" som lydkilde, og det er ingen andre å velge mellom der. Driver til kameraet er installert. Hva er løsningen på problemet, jeg vil helst bruke Adobe Premiere Pro til inspilling. Endret 6. januar 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Bruker du USB? I so fall er løysinga å gå over til firewire. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Kameraet støtter ikke firewire. Glemte å skrive navnet på kameraet, min første post er nå oppdatert. Endret 6. januar 2007 av Quattro7 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kamere støtter firewire, men PPro støtter ikkje USB so vidt eg veit. Sjå annonseringstråden om overføring til PC for illustrasjon av firewireporten. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hvordan fikser jeg problemet med Vegas da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Veit ikkje, men eg vil tippe firewire. Det er ein mykje betre protokoll for overføring av video frå tape enn USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå