Bushmills Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Heisann! Har nettopp kjøpt meg: - Benk m/Leg Curl og Curlpute, - 180 cm stang og - EZ stang. - Chin-Up stang. Vil begynne på ett nytt treningsprogram. Visst noen kunne lage ett "Fullkropps-3-dagers-splitt" til meg (Man-Ons-Fre) så hadde jeg blitt veldig glad. Det er jo så forferdelig mange øvelser å velge imellom. Er høy og slank, liten Fett% (visst det har noe å si) og har relativt godt kosthold. Ønsker å bli sterkere, samtidig bygge volum! Blir veldig takknemelig visst noen tar seg tid til å sette opp øvelser for Armer, Bryst, rygg, bein. PS. Hvor mye tran kan man egentlig drikke hver dag? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kanskje du finner noe her. Lenke til kommentar
bjs Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Tatt fra treningsfourm.no Fullkroppsprogram for nybegynner. Beinpress Rygghev Roing med manualer Nedtrekk Biceps curls m/manualer Benkpress Skuldepress m/ manualer eller maskin Pushdowns Crunch Kjøres 3 ganger per uke (mandag-onsdag-fredag) og 3 sett à 12-15 reps per øvelse. Ta 2 oppvarmingssett på hver muskelgruppe Tipper du skal trene heime, så da kan du alltids improvisere litt: -Beinpress har du ikkje tilgang på. Har du noen mulighet til å ta knebøy? Evt. få satt opp et stativ der du kan legge stangen i høyde med nakke så du kan trene dette? Du har jo legcurl, men prøv å få til knebøy om du kan! -Rygghev er litt vrien tror eg, du kan jo alltids prøve å legge deg på et bord o.l med beina på bordet og overkroppen ut i lufta og noen holder beina dine. Kan gå kanskje, men høres ikkje ut som det beste alternativet. Einaste eg kom på no.. -Roing med manualer kan du bytte ut med roing med stang. -Nedtrekk bytter du med chins (dersom du klarer dette) -Biceps med EZ -Benkpress ok -Skulderpress(militærpress) med stang -Pushdowns kan du bytte ut med franskpress med EZ stang -Crunsh ok Mengden med tran står på flasken Håper dette hjalp litt, men det er bare et forslag fra min side om øvelser du kan ta med utstyret ditt. Lykke til med treningen! Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Tatt fra treningsfourm.no Fullkroppsprogram for nybegynner. Beinpress Rygghev Roing med manualer Nedtrekk Biceps curls m/manualer Benkpress Skuldepress m/ manualer eller maskin Pushdowns Crunch Kjøres 3 ganger per uke (mandag-onsdag-fredag) og 3 sett à 12-15 reps per øvelse. Ta 2 oppvarmingssett på hver muskelgruppe 7660184[/snapback] Høres veldig bra ut dette! Beinpress: Kan prøve knebøy, men denne er litt skummel, Kanskje Lunges med Dumbells? Rygghev: Vanskelig ja, Hva med Ryggstrekk eller T-Bar Row (Corner) Roing med stang: OK Chins: OK Biceps med EZ: OK (Preachers Curl / Scott Curl ?) Benkpress: OK Militærpress: OK Franskpress med EZ stang: Kan jeg bytte denne med Tricep Extension (behind head) Crunsh: Ok, vanlig sit ups også? Tror jeg har fått med meg det meste da... ____________________________ Ang. Tranen, så har jeg lest i forum, folk som tar flere skjeer hver dag. Men dette er da seriøse kroppsbyggere. Endret 6. januar 2007 av Bushmills Lenke til kommentar
bjs Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Utfall er et alternativ ja. T-Bar Row (Corner) blir jo nesten det samme som Roing med stang. Gå heller for ryggstrekk da. De forskjellige bi- og triceps øvelsene er bare å prøve ut forskjellig og evt. plukke ut de du liker best. Tran: "Kan man ta for mye tran? Tran inneholder de fettløselige vitaminene A, D og E som lagres i kroppen. Kroppen vil lagre dem i fettvevet og over lang tid kan det føre til overdosering. Et langvarig høyt inntak av vitamin A kan føre til en svak beinbygging. Man skal derfor ikke overstige 5ml tran daglig." Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Da blir det sånn: * Utfall med manualer * (Leg Curl også?) * Ryggstrekk * Roing med stang * Chins * Preachers Curl * Benkpress * Militærpress * Tricep Extension (behind head) * Sit ups / Crunshes (3 x 12 på de fleste) Og er dette riktig rekkefølge på øvelsene? PS. Jeg har hørt at man bare skal trene Benkpress (og andre øvelser) bare én gang i uken. Takk for oppklaringen ang. tran Endret 6. januar 2007 av Bushmills Lenke til kommentar
bjs Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Kjør gjerne leg curl om du ønsker det. Rekkefølgen blir jo som det står i den originale "guiden" så det går nok bra. Største muskler først kan være en grei tommelfingerregel. Fullkroppsprogrammet er såpass lett og mange repetisjoner så det går bra å trene dette 3 dager i uka. "Bytt program etter cirka 3 måneder." Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Da sier jeg TUSEN TAKK! Du har vært til stor hjelp! Begynner på Mandag. Og bare en skje tran;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå