asdf9321asdf1234 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 I kveld har jeg kommet over et problem med lyden ved overføring fra PC til TV som gir meg lyst til å legge meg ned og gråte blod. Nå når jeg skulle se film hørte jeg en forferdelig skurrelyd på venstre lydkanal. Samme problemet kom jeg over for noen måneder med det interne lydkortet, som til slutt gjorde at jeg kjøpte et billig Icemat Syberia USB-lydkort. Etter øyeblikkelig panikk prøvde jeg å spille av en mp3-fil med Winamp. Venstre lydkanal fungerte, til tross for lav støy (som gjør det helt umulig å se en film siden det sjelden er mye lyd som overdøver den ekle støyen). Høyre kanal er helt død, ikke et pip. Men når jeg kobler til hodetelefonene på USB-lydkortet fungerer alt i den skjønneste orden. Derfor tenkte jeg at det kanskje det var TVen det var noe galt med. Men den gang ei, etter å koblet til TV på min Mac (internt lydkort) fungerer lyden på TVen helt perfekt. Ingen støy, og lyd i begge kanaler. Her er hvordan det er koblet til: PC til TV: PC -> USB -> USB-lydkort -> minijack -> phono dame -> phono mann -> minijack -> scart -> TV PC til hodetelefoner: PC -> USB -> USB-lydkort -> minijack -> hodetelefoner Mac til TV iBook -> minijack -> phono dame -> phono mann -> minijack -> scart -> TV Altså: PC til TV fungerer IKKE, PC til hodetelefoner fungerer og Mac til TV fungerer Kan noen løse dette mysteriet? Det er et hasteoppdrag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå