tomarild Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hei alle! Jeg har mininalt med kunnskaper om konfigurasjon, så derfor forhører jeg meg her i forumet. Jeg har for lenge siden kjøpt Flight Simulator X, men har for dårlig PC til å kjøre spillet bra. >Er i ferd med å kjøpe ny PC, og lurer på om jeg har funnet en bra konfigurasjon. Men så aner jo ikke jeg noe om hovedkort, skjermkort eller noen ting. Hva tror dere om denne? Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 Essentials CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM MS Works 8.5 Norsk Cd medie + Coa MS Royalty Works 8.5 Bundle Norman IC,1 år lisens, Virus Control, Støtsikker PC-eske SoftThinks Installasjons og recovery Steelpad 4D Gaming Musematte Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 eMagic USB 2.0 multikortleser Logitech OEM Optical Wheel Mouse Black Cooler Master Centurion 534, Sort, Samsung SpinPoint T133 400GB SATA2 Support Komplett.no - Komplett sin NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Creative SB X-Fi XtremeGamer Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, Samsung DVD-brenner SH-S182D IDE Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz Socket Logitech Deluxe 250 Keyboard NO MS Coa Label Microsoft Media Center 2005 MS Media Center 2005 CD kit (4) English MS Manualer Media Center 2005 Norsk Royalty Microsoft Media Center 2005 Garanti 3 år - Sende inn Håper på noen svar Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 hva vil du oppnå av dette? større e-penis? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hva er vitsen med å spørre? Skrytetråd? Selvsagt er den der mer enn egnet for spilling Lenke til kommentar
VepsoO Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kjøper du den pc'n der vil du sannsynligvis ha god nok pc til å spille Microsoft Flight Simulator 2010 Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Eh..... som sagt, jeg spør fordi jeg er noldus når det gjelder PC-hardware. Jeg tok utgangspunkt i en billigere gamer-pc som Komplett hadde satt opp, men endret konfigurasjonen. Og det jeg lurte på var for eksempel om hovedkortet er greit nok i forhold til skjermkort og prosessor. Sånne ting var det jeg tenkte på. Men jeg forstår jo nå at PCen vil funke Regner med at jeg også kan installere Vista på den. Men så var det noe snakk om directx10. Støtter "mitt" skjermkort det? Jeg får begynne å spare! Dette var IKKE ment som skrytetråd. Har langtifra nok kroner til denne i skrivende stund Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du trenger feks ikke to HDD på totalt 900 GB for å spille FSX. Skjermkortet du har valgt er midt i blinken for dette spillet, og støtter DX10 som FSX kommer til å dra full nytte av. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Du trenger feks ikke to HDD på totalt 900 GB for å spille FSX. Skjermkortet du har valgt er midt i blinken for dette spillet, og støtter DX10 som FSX kommer til å dra full nytte av. 7660317[/snapback] Takker for godt svar! 2 harddisker tok jeg med fordi jeg før eller siden slipper opp for plass, og da er jeg for grønn til å klare å dytte inn en på egenhånd. har forøvrig planer om å bruke den ene til videoredigering. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 slike tråder har begynt å komme mer av i det siste, med trådstarter som enten nettopp har kjøpt/fått ny pc som han er sprekkeferdig stolt av, eller som han bare har kikket på på komplett og bløffer seg til her. tragisk Lenke til kommentar
Teac Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 slike tråder har begynt å komme mer av i det siste, med trådstarter som enten nettopp har kjøpt/fått ny pc som han er sprekkeferdig stolt av, eller som han bare har kikket på på komplett og bløffer seg til her. tragisk 7660387[/snapback] Ork og grin da. Selvom trådstarter burde vite at når han velger det beste av det beste til 20 000 kr så burde alle spill gå glatt.. ( ja til og med vista ) Det kan faktiskt hende at trådstarter er komplett dum når det gjelder pc hardware. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 jeg ville nå øket størrelsen på strømforsyningen et lite hakk jeg da. Kan like godt sørge for å ha litt ekstra pulver når man skal skyve den greia der. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 jeg ville nå øket størrelsen på strømforsyningen et lite hakk jeg da. Kan like godt sørge for å ha litt ekstra pulver når man skal skyve den greia der. 7660632[/snapback] Det var da som fanken! Jeg er sjukt spillkåt på FSX, og har sett noen videoklipp av hvordan det virkelig kan se ut med en god PC. Dessuten skal jeg drive masse med redigering, og trenger maskinkraft. Som sagt så er jeg blank på hardware, og dette er (for andre gang) IKKE noen skrytetråd. Jeg har jo ikke kjøpt greia enda. Det jeg ville ha svar på var nettopp slike ting som Brede nevnte.... jeg bør ha større strømforsyning. Er det flere sånne ting jeg kan vurdere? De som faktisk ønsker å bidra med tekniske ferdigheter, er hjertelige velkomne til å svare Lenke til kommentar
Laland Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Spar penger på og kjøpe E6600 istedenfor E6700. Det finnes knapt forskjell, og den lille som er der klokker du deg glatt til med stock-kjøling. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 gå ned fra E6700 til E6600 og spar 2000 kroner... sistnevte er veldig overklokkinsvennlig, så det er egentlig 2000 kroner ut av vinduet. Sterkere strømforsyning... RAM kan du oppgradere til CL4 (koster bare 100 kroner extra) og har E.P.P. Dropp fancy windows og tilbehør... kjøp heller xp professional, siden du skal sikkert oppgradere til vista snart. Dropp Norman antivirus... og last ned AVG free (funker vel så godt). Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) gå ned fra E6700 til E6600 og spar 2000 kroner... sistnevte er veldig overklokkinsvennlig, så det er egentlig 2000 kroner ut av vinduet. Sterkere strømforsyning... RAM kan du oppgradere til CL4 (koster bare 100 kroner extra) og har E.P.P. Dropp fancy windows og tilbehør... kjøp heller xp professional, siden du skal sikkert oppgradere til vista snart. Dropp Norman antivirus... og last ned AVG free (funker vel så godt). 7660914[/snapback] Hva slags strømforsyning vil du anbefale? Er det mulig å få noe som er kraftig MEN forholdsvis stillegående? Den RAM'en jeg hadde valgt er CL5, er det dårligere? Har du eksakt navn på det RAM-minnet som er bedre? Windows Media Center kan jeg droppe, men konfigurasjonen lar meg ikke kutte ut Norton, Works, Nero og alt det andre jeg ikke trenger. Har noen erfaring med at slikt allikevel kan kuttes ut? Angående overklokking: Jeg hakke peiling på hvordan det gjøres. Kan det ikke skade maskinen, og blir det like godt som det jeg opprinnelig valgte? Fant akkurat denne hos Datakjeden. Hvordan er den i forhold til den jeg beskrev i første innlegg? Er den MYE svakere? CPU Merke Intel Modell Core 2 Duo E6600 2.4GHz Ikke standard kjøler? Hvilken? Standard Intel Hovedkort Merke MSI Modell P965 Neo-F Ant USB 6 Ant FW 0 Ant PCI 3 stk PCI, 1 stk PCI-Express x16 Brikkesett Intel P965 Express / Intel ICH8 RAM Merke Twinmos Spesifikasjon DDR2 Antall 2 Total mengde 2048 MB Skjermkort Merke Point Of View GeForce 8800GTS Modellnavn R-VGA150841 Brikkesett NVIDIA GeForce 8800GTS Mengde RAM 640MB Utganger DVI/VGA/Video PSU Merke In-Win Watt 460W Optisk Merke Samsung Modellnavn SH-S162 Formater DVD-/+RW DL 16x Harddisk Merke Western Digital Modellnavn WD3200JS Størrelse 320 GB Kabinett In Win Ekstra kabinettvifter Operativsystem Microsoft Windows Media Center Floppy Nei Lydbrikke Intel HD Audio ALC883 7.1 surround Kortleser Ja, 18-in-1 Annet Maskinen er bygd i et solid kabinett med solid og stillegående strømforsyning. 3 års garanti - Fri telefonsupport i hele Pcen levetid Endret 7. januar 2007 av tomarild Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 du kan sikkert snakke med komplett eller de du har tenkt å kjøpe hos, og få de til å bygge din pc spessielt f.eks dette oppsettet : http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...F3-6A6CF6DBEA7D det er ikke farlig å overklokke så lenge man tar sine forholdsregler og har gode marginer på varme. Du får E6600 kjappere enn stock E6700 hvis du klokker den folk som får de opp i over 4 ghz Du får sikkert kuttet ut norman og nero hvis du snakker med de Lenke til kommentar
ttt Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hjelp til kjøp av ny PC skal i kategorien "Hardware > Hjelp til kjøp/salg av PC". Tråden flyttast derfor dit. Legg og merke til at den kategorien har eigne retningslinjer for emnetittel og innhald i tråden. Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 f.eks dette oppsettet : http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...F3-6A6CF6DBEA7D Du får E6600 kjappere enn stock E6700 hvis du klokker den folk som får de opp i over 4 ghz Du får sikkert kuttet ut norman og nero hvis du snakker med de 7662596[/snapback] tommen_h: Takker for svar og forslag til komponenter. Kan man hos Komplett levere denne listen du har satt opp, og få de til å sette sammen vidunderet? Har forresten null erfaring med overklokking og aner ikke hva det dreier seg om eller hvordan det gjøres. Må heller betale mer for prossesor tror jeg Lenke til kommentar
X-Warrior Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 - Bedre Strømforsyning - Bytt E6700 med E6600 - Drop harddisken på 400 GB Ellers et ganske bra oppsett Lenke til kommentar
tomarild Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 - Bedre Strømforsyning - Bytt E6700 med E6600 - Drop harddisken på 400 GB Ellers et ganske bra oppsett 7664643[/snapback] Takker for svar! Vil E6600 yte cirka like bra selv uten å bli overklokket? Tror jeg dropper å prøve meg på det. Har du forslag til en bedre strømforsyning? Og bør jeg droppe ekstra HDD på grunn av pris eller noe annet? Lenke til kommentar
heanriik Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du trenger feks ikke to HDD på totalt 900 GB for å spille FSX. Skjermkortet du har valgt er midt i blinken for dette spillet, og støtter DX10 som FSX kommer til å dra full nytte av. 7660317[/snapback] Takker for godt svar! 2 harddisker tok jeg med fordi jeg før eller siden slipper opp for plass, og da er jeg for grønn til å klare å dytte inn en på egenhånd. har forøvrig planer om å bruke den ene til videoredigering. 7660347[/snapback] du blir aldri tom for plass med 900 gb du trenger ikke 500 gb engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå