Gå til innhold

Noen spørsmål rundt HDTV og tilkoblinger

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg fikk i hus en Samsung LE40R72B i går og er så langt kjempefornøyd.

En kompis kom med X-box 360 i går så jeg fikk testa tv'n skikkelig. Artig :)

Jeg hadde aldri prøvd 360 før og ikke sett så mye på HDTV. Det er jo helt vanvittig bra! :)

Spillte Gears of War og ble ganske overraska over hvor bra grafikken var. Jeg har ikke oppgradert grafikken på pc'n på ca to år og kun spillt på ps2 og Gamecube.

Men det som imponerte meg mest var måten 360 kobler til Live for nedlasting av demoer og diverse og måten den kan koble til en pc med media center. Fungerte jo helt perfekt.

Nå skal jeg begynne å koble alt jeg har til tv'n og forberede for fremtidige kjøp. Trenger derfor litt tips.

Det jeg har nå som skal kobles til er: PS2(vil nok bare bli brukt til FF12 før den blir byttet ut til fordel for PS3), Wii og dvd spiller. Jeg skal kjøpe PS3 når den kommer og kommer kanskje til å kjøpe 360 og skaffe meg digital tuner til kabel tv.

Jeg har komponent kabel til dvd spilleren og er tenkt å kjøpe det til både PS2 og Wii. Men siden tv'n har kun en komponent inngang så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre for å unngå å bytte kabler for hver ting jeg skal bruke. Finnes det splittere for komponent? Om det gjør det, vil det svekke signalene?

Når det gjelder det jeg skal skaffe senere så har vel PS3 HDMI?

Til 360 vil jeg gjerne bruke komponent. 360 kan vel kobles til D-Sub men vil det være like bra som komponent?

Når det gjelder digital tuner så vet jeg ikke hvilke tilkoblinger denne bruker. Jeg har vanlig Canal digital kabel tv i dag som kobles til antenne inngangen på tv'n.

Kommer nok til å bruke D-Sub'n for å koble til pc'n av og til.

Hvordan skal jeg få koblet til alt dette?

Tv'n har:

1x HDMI

1x komponent

2x Scart (en er RGB)

1x D-Sub

1x S-Video

1x kompositt

Håper noen kan gi meg noen gode tips her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Ingen som har noe lurt å komme med? :)

Jeg vurderer å kjøpe en bra forsterker(så kan jeg bygge ut surround etterhvert også) som har tre komponent innganger med det blir jo endle lapper, så en billigere løsning inntil videre hadde vært å foretrekke.

Lenke til kommentar

Tv'n har:

1x HDMI= (PS3)

1x komponent=(DVD)

2x Scart (en er RGB)= PS2 + Dekoder (RGB)

1x D-Sub= (PC)

1x S-Video= (Wii)

1x kompositt

Har ikke peil på alle slags splittere, men det finnes nok.

Så lenge det er snakk om et digitalt signal er det kun at det kommer frem som er viktig, så får du kontakt får du like god lyd/bilde som uten splitten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...