Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

telenor, NIX dødare?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-25 16:05, skrev marSwin:

hmm.. må innrømme at e begynne å bli en smule lei av telenor og alle andre firma som har eller har tilnærmet monopol ja.

Og påstå at TN+ Internett er en monopoltjeneste blir da litt feil, det kryr jo av ISP-er på dialup og ganske mange med xDSL.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 15:31, skrev olsen:

Menmen, tilbake til linken: Har telenor lov til å gjøre dette?

Selvsagt kan de gjøre det, vi bor ikke i en kommuniststat heller. Forøvrig er det flere feil i artikkelen. Telenor har visstnok planer om å forbil på NIX, men de skal bare peere med de største. dessuten "forvist til tregere linjer" wtf? man er forvist til upstream leverandøren sin.

Jeg skjønner faktisk hvorfor Telenor gjør dette, det er vanlig policy i andre land. Det er bortimot umulig å få en peering avtale med en internasjonal Tier-1 ISP idag. De er ikke interessert i å peere trafikk, men å selge den. Akkurat som Telenor.

Det er endel folk som "snylter" på NIX og jeg skjønner godt at Telenor går lei av disse.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 23:39, skrev olsen:

Men å påstå at TN+infrastruktur er tilnærmet monopol er rett.

Hvis du mener at Telenorplus eier noe som helst av infrastrukturen tar du feil, Telenorplus må leie denne akuratt som alle andre ISP-er.

Men TN har jo naturlig nok et tilnærmet monopol i store deler av landet, dog så blir de jo regulert så de gjør ikke hva de vil.

Lenke til kommentar

Quote:

agvg skrev (2002-11-26 07:10):

Hvis du mener at Telenorplus eier noe som helst av infrastrukturen tar du feil, Telenorplus må leie denne akuratt som alle andre ISP-er.

Men TN har jo naturlig nok et tilnærmet monopol i store deler av landet, dog så blir de jo regulert så de gjør ikke hva de vil.

Hvilken del av telenor som eier infrastrukturen her i landet vet jeg ikke. Men jeg er meget sikker på at telenor eier mesteparten av kobberen her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...