Firepower07 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei, jeg har et ruter-til-ruter problem.. Jeg har en trådløs ruter(topcom skyr@cer WBR 254G) og har en nettverksledning mellom den(wifi-ruteren) og ruteren nede i stua.denne er koblet til modemet fra telenor! Men når jeg kobler meg på det trådløse nettverket får jeg ikke noen internett-kobling (siden vises ikke). Må jeg sette opp en bro eller noe sånt? Har oppgradert firmware Hjelp!! Takk for alle svar Endret 6. januar 2007 av Firepower07 Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Tror du bør unngå og bruke den trådløse routeren som router i det hele tatt. Hvis Topcom 254 er noe i nærheten av det samme som Topcom 654 gjør du slik: - Skru av DHCP funksjonen i Topcom'en - Behold alle WEP/WPA sikkerhetsinnstillinger - Koble nettverkskabelen i en av LAN portene - IKKE i WAN porten. Voila. Du har nå ett trådløst AP/switch som kun er en forlenger av den andre routeren. Lykke til Lenke til kommentar
Firepower07 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Det er det at jeg MÅ bruke den som en trådløs ruter, ellers så er hele vitsen borte! Tror du bør unngå og bruke den trådløse routeren som router i det hele tatt. >>Tok jeg feil nå eller trodde du at jeg skulle bruke den som ruter og ikke Wifi-ruter? Voila. Du har nå ett trådløst AP/switch som kun er en forlenger av den andre routeren. >>Ok? vil jeg kunne bruke den til trådløs nett? Sorry, er ikke PRO i det her.. takk for svar btw Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Det er det at jeg MÅ bruke den som en trådløs ruter, ellers så er hele vitsen borte! Tror du bør unngå og bruke den trådløse routeren som router i det hele tatt. >>Tok jeg feil nå eller trodde du at jeg skulle bruke den som ruter og ikke Wifi-ruter? Voila. Du har nå ett trådløst AP/switch som kun er en forlenger av den andre routeren. >>Ok? vil jeg kunne bruke den til trådløs nett? Sorry, er ikke PRO i det her.. takk for svar btw 7659975[/snapback] Du behøver ikke bruke den som router hvis du har en router nede. Da er det bedre å la routeren nede foreta routingen på begge. Du kan gjøre dette på følgende måte: Startmeny, kjør, CMD <enter>, IPCONFIG <enter> Se etter ipadressen til 'standard gateway'. Skriv så den adressen inn i adressefeltet øverst på nettleseren din. Logg inn på routeren med bruker/passord fra manualen. Se etter LAN og slå av DHCP. Deretter kobler du kabelen fra stua i en av lanportene (ikke WAN!) på routeren. Du er nå på nett Lenke til kommentar
Firepower07 Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 ok... jeg har telenor i tillfelle de skulle hjelpe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå