Tuffy Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Hei Jeg vurdere å selge min Dell Latitude D820 og lurer på hva jeg muligens kan få for den. Skjermkort: Nvidia quadro psc 512 mb Prossesor: Intel core duo 1,86 ghz Minne: 2 gigabyte ram. Lagringsplass: 120 gigabyte 5400 rpm Skjerm: Wxga (1200X800) 15,4 Grensesnitt: 4 usb 1 firewire 1 lydingang 1 microfon ingang internett tilokbling Skjermtilkobling Batteri: 2 stk 9 cells lithium batterier som holder i 14 timer ved maksimal strømsparing. Annet: bluetooth trådløs internett Innebygget mikrofon. 2 mus (touch og en annen ) dvd brenner Windows vista capable. 3 års full custum care forsikring. Datamaskinen er kjøpt i november 06. ny pris er litt pver 22000 tror jeg. Endret 7. januar 2007 av Tuffy Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Vel jeg syntes du ikke skal juble for at du har gitt 22,000,- for denne maskinen da du kan regne med å tape vel halvparten av de.... Man får jo maskiner i dag som konkurer "godt" med denne til vel 10 lapper.... Lykke til med salget Lenke til kommentar
Tuffy Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Vel jeg syntes du ikke skal juble for at du har gitt 22,000,- for denne maskinen da du kan regne med å tape vel halvparten av de.... Man får jo maskiner i dag som konkurer "godt" med denne til vel 10 lapper.... Lykke til med salget 7659102[/snapback] Den likte jeg ikke Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Man får jo maskiner i dag som konkurer "godt" med denne til vel 10 lapper.... Lykke til med salget 7659102[/snapback] Neppe... Først av alt er dette business-serien til Dell, det er ingen Inspiron. Vesentlig bedre byggekvalitet, noe som koster. 120 GB 7200rpm HD koster, likså et ekstra 9-cellers batteri, BT og et slikt skjermkort får du vel heller ikke på lavere modeller. 3 års garanti fra dell koster dessuten flesk. Men regn med å tap mye ja. Brukt datautstyr faller raskt i pris uansett, folk skal ha tin gratis... 12-13000 , 14000 kan du kanskje få? Olav Lenke til kommentar
Tuffy Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Takk:) koste flesk gjør det hvertfall. 13000-14000 er da en liten sum hvertfall Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Man får jo maskiner i dag som konkurer "godt" med denne til vel 10 lapper.... Lykke til med salget 7659102[/snapback] Neppe... Først av alt er dette business-serien til Dell, det er ingen Inspiron. Vesentlig bedre byggekvalitet, noe som koster. 120 GB 7200rpm HD koster, likså et ekstra 9-cellers batteri, BT og et slikt skjermkort får du vel heller ikke på lavere modeller. 3 års garanti fra dell koster dessuten flesk. Men regn med å tap mye ja. Brukt datautstyr faller raskt i pris uansett, folk skal ha tin gratis... 12-13000 , 14000 kan du kanskje få? Olav 7660003[/snapback] Vel da har han tapt omtrent det jeg skrev da Jeg tror ingen gir 14000,- for denne maskinen, mitt tips er max 10/12000,- "jeg hadde ikke gitt det heller" Bedre byggekvalitet er bare tøys og 7200RPM harddisk er kanskje et pluss men ikke noe WOW pluss... 9 cellers batteri er en selvfølge på Dell maskiner og skjermkortet er heller ikke noe argument "svakt" og 3 års garanti er bortkastede penger man aldri vil få igjen ved et videresalg.... Maskinen har også "bare" Core Duo" og man får Core2Duo prosessorer i maskiner til rundt 10,000,- i dag med GO7600 skjermkort som er mye mye bedre... Den vil falle litt mellom to stoler da den har bra med ram, rask hdd, ok prosessor men et svakt skjermkort i spillsammenheng... "et vanskelig produkt å selge DYRT videre dessverre" Lykke til! Lenke til kommentar
Tuffy Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Håpet som sagt å få litt mer. Men hvis det er det dere tror jeg får den så får jeg kanskje ikke får mer en 10000 da. Jeg vil gjerne at du gir meg en eksempel på at jeg får en like god bærbar data som den jeg har til samme pris hvis det var mulig. Takk;) Endret 6. januar 2007 av Tuffy Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Man får jo maskiner i dag som konkurer "godt" med denne til vel 10 lapper.... Lykke til med salget 7659102[/snapback] Neppe... Først av alt er dette business-serien til Dell, det er ingen Inspiron. Vesentlig bedre byggekvalitet, noe som koster. 120 GB 7200rpm HD koster, likså et ekstra 9-cellers batteri, BT og et slikt skjermkort får du vel heller ikke på lavere modeller. 3 års garanti fra dell koster dessuten flesk. Men regn med å tap mye ja. Brukt datautstyr faller raskt i pris uansett, folk skal ha tin gratis... 12-13000 , 14000 kan du kanskje få? Olav 7660003[/snapback] Vel da har han tapt omtrent det jeg skrev da Jeg tror ingen gir 14000,- for denne maskinen, mitt tips er max 10/12000,- "jeg hadde ikke gitt det heller" Bedre byggekvalitet er bare tøys og 7200RPM harddisk er kanskje et pluss men ikke noe WOW pluss... 9 cellers batteri er en selvfølge på Dell maskiner og skjermkortet er heller ikke noe argument "svakt" og 3 års garanti er bortkastede penger man aldri vil få igjen ved et videresalg.... Maskinen har også "bare" Core Duo" og man får Core2Duo prosessorer i maskiner til rundt 10,000,- i dag med GO7600 skjermkort som er mye mye bedre... Den vil falle litt mellom to stoler da den har bra med ram, rask hdd, ok prosessor men et svakt skjermkort i spillsammenheng... "et vanskelig produkt å selge DYRT videre dessverre" Lykke til! 7660766[/snapback] Ikke bedre byggekvalitet? Der er du HELT på jordet. Jeg har hatt en isnpiron 6000 og har nå en latitude d420 og byggekvaliteten kan overhodet ikke sammenliknes. Det er dessuten TO 9 cellers batterier i hans konfigurasjon. 3 års forsikring kan godt være tull, men må tas med når man sammenlikner maskiner. Dvs i din påstand om at du kan få en bedre maskin til drøye 10 lapper, så må du i den prisen ta med samme servicebetingelser for en rettferdig prissammenlikning. At du (og jeg og for den saks skyld) synes slikt er tøys er ikke relevant i så henseende. GO7600 er bedre til spilling, men er et annet segment av skjermkort, Quadro-kortet er ikke noe billig det heller om enn ikke beregnet for spilling. Og igjen; om du synes 7200 rpm er bare tull, så har det likevel en verdi om en skal sammenlikne pris på maskinen. Jeg er enig i det med prosessor, men prisforskjellen der er vel veldig liten sammenliknet med alt det andre. Det jeg kritiserte ved posten var at du påsto man kan få en bedre/like bra maskin i dag til rundt 10 lapper. Det kan du IKKE; det er en idiotisk påstand. Prisen på rundt 22 000 var vel omtrent som forventet med de spesifikasjonene han har oppgitt, og blir vel ikke så altfor mye mindre i dag om en skal kjøpe nytt. Du kan ikke bare velge å se bort fra verdien av ting, selv om du synes de er meningsløse. Når det er sagt så er vi sånn rimelig enige i bruktsalgverdien, men det var ikke det jeg reagerte på i posten din. Så finn en maskin med 2 gig ram, 120 gig 7200 rpm hd, BT, et OK skjermkort (minimum dedikert), sånn høvelig samme prosessor, 2 9-cellers batteier, 3 års forsikring og over "entry level" byggekvalitet for 10 000 kr så skal jeg holde kjeft Olav Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Håpet som sagt å få litt mer. Men hvis det er det dere tror jeg får den så får jeg kanskje ikke får mer en 10000 da. Jeg vil gjerne at du gir meg en eksempel på at jeg får en like god bærbar data som den jeg har til samme pris hvis det var mulig. Takk;) 7661033[/snapback] Her har du en kandidat http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502730 Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Håpet som sagt å få litt mer. Men hvis det er det dere tror jeg får den så får jeg kanskje ikke får mer en 10000 da. Jeg vil gjerne at du gir meg en eksempel på at jeg får en like god bærbar data som den jeg har til samme pris hvis det var mulig. Takk;) 7661033[/snapback] Her har du en kandidat http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502730 7661182[/snapback] Not even close Olav Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Håpet som sagt å få litt mer. Men hvis det er det dere tror jeg får den så får jeg kanskje ikke får mer en 10000 da. Jeg vil gjerne at du gir meg en eksempel på at jeg får en like god bærbar data som den jeg har til samme pris hvis det var mulig. Takk;) 7661033[/snapback] Her har du en kandidat http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10502730 7661182[/snapback] Not even close Olav 7661209[/snapback] Jeg svarte ikke på din tordentale Olav.... Man kan ikke få den helt lik men setter du inn en ram brikke til i denne maskinen til rundt en tusenlapp så tror jeg de fleste hadde valgt den i stedet... Poenget er at det er andre ting som frister "og betyr mer for de fleste" en hva Dell maskinen kan slå i bordet med.... Treffer man en persom som drømmer om akkurat disse spesefikk og er storfan av dette produktet så kan man få en god pris, men realist som jeg er så sier jeg han skal være glad for en pris på 10/12,000,- og det var det som var hovedspørsmålet hans... Endret 6. januar 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 en ting som bør nevnes (tror ikke det var nevnt) er at den har et Quadro kort... dette er genialt for grafiske designere ol. tror du kan score litt på en kjøper som har de kravene... i tillegg tror jeg uansett du kan ha litt tungt for å treffe rette kjøperen her. her virker det som om mange er ute etter mest mulig for minst mulig (les unge (sozsor til de over 25 som føler seg trokka på av den kommentaren:p)) men prøv deg, kanskje treffer du riktige personen:D Lenke til kommentar
Tuffy Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 er litt enig med olav der. At den pc'en du gav link til ikke er like god. Dessuten vil jeg også si på det genesis sa at den er god til grafisk designe. Ikke det at jeg driver mye med dette, men jeg har kjørt photoshop cs2 super fint og har spilt både WarCraft3 og Counter Strike. Selv om begge disse spillen da ikke i hovedgrunn har super grafikk. Tuffyy ^^ Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 er litt enig med olav der. At den pc'en du gav link til ikke er like god. Dessuten vil jeg også si på det genesis sa at den er god til grafisk designe. Ikke det at jeg driver mye med dette, men jeg har kjørt photoshop cs2 super fint og har spilt både WarCraft3 og Counter Strike. Selv om begge disse spillen da ikke i hovedgrunn har super grafikk. Tuffyy ^^ 7661496[/snapback] Vel men kjøpsgruppen på maskinen jeg linket til er mye mye større og det er akkurat dette som blir ditt store problem..... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Tips: lag deg en profil på f.eks et forum for arkitekter, grafiske designere osv og hør om noen er interessert der så kan du få brukbart mye for den Skjermkortet er helt rått i f.eks 3D studio max\autocad. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Spørsmålet er vel heller om disse aktuelle kjøperene av denne maskinen ser i det hele tatt på bruktmarkedet etter slike Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Spørsmålet er vel heller om disse aktuelle kjøperene av denne maskinen ser i det hele tatt på bruktmarkedet etter slike 7663222[/snapback] Jepp, de fleste slike brukere ser ikke etter noe "brukt", når de skal oppgradere skal det være nytt. Gjerne fra DELL. Men som sagt en knall maskin for en svært liten brukergruppe, for resten vil en maskin med core2duo og bedre gamer grafikkort være et klart førstevalg.... til omtrent halv pris av nyprisen på denne. Lenke til kommentar
Tuffy Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Akkurat derfor blir det kanskje vansklig å selge den. Men hvor finner jeg forum for arktikter og grafiskedesignere. Og i så fall hvis jeg finner en slik person som ser akkurat etter en slik pc. Hva får jeg for den? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Akkurat derfor blir det kanskje vansklig å selge den. Men hvor finner jeg forum for arktikter og grafiskedesignere. Og i så fall hvis jeg finner en slik person som ser akkurat etter en slik pc. Hva får jeg for den? 7663323[/snapback] http://www.storedyret.com/cgi/ikonboard.cgi prøv deg under kjøp og salg, mange som driver med f.eks 3D studio max der. Lenke til kommentar
Tuffy Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Akkurat derfor blir det kanskje vansklig å selge den. Men hvor finner jeg forum for arktikter og grafiskedesignere. Og i så fall hvis jeg finner en slik person som ser akkurat etter en slik pc. Hva får jeg for den? 7663323[/snapback] http://www.storedyret.com/cgi/ikonboard.cgi prøv deg under kjøp og salg, mange som driver med f.eks 3D studio max der. 7663387[/snapback] Hva tror du jeg får da? Helt hypotetisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå