Gå til innhold

Japansk next-gen undersøkelse PS3 vs. X360 vs. Wii

lektroluv

Anbefalte innlegg

http://www.flickr.com/photos/52387372@N00/...57594458999428/

Ganske interessant å se hvorfor japanere kjøper/ikke kjøper.

Både PS3 og X360 var for dyr og de fleste oppga at "the current-gen console is enough for me". Det var også ganske mange som svarte "other next-gen console is much more attractive" hvor jeg tror Wii kommer inn.

På det siste bildet ser vi at 70% (!) ikke vil ha x360, mens nesten 60% vil "se hvordan det går" med PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men fortsatt ere japanerne som lager de beste spillene  (objektivt som faen)

7658675[/snapback]

Ja, du sitter vel på den objektive sannheten ... Verken GTA, Gothic, GoW, Hitman, King's Quest, Tomb Raider, Larry Laffer, Forza, Little Big Adventure, American McGee's Alice eller Alone in the Dark kommer fra Japan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Ja, du sitter vel på den objektive sannheten ... Verken GTA, Gothic, GoW, Hitman, King's Quest, Tomb Raider, Larry Laffer, Forza, Little Big Adventure, American McGee's Alice eller Alone in the Dark kommer fra Japan.

7658712[/snapback]

nettopp!

edit: la merke til "lack of games" på den statistikken. Antar Xbox ble rimelig eid av den, final fantasy er jo på PS, japanere spiller vel nesten ikke annet :p

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Når det kommer til PS3 er jeg helt enig, den er ALT for dyr, og da mener jeg ALT for dyr i forhold til hva jeg ville lagt i en konsoll.

Når det kommer til X360 er jeg og litt enig med noen av grunnene. F.eks mangel på spill som vil appelere til meg.

Må faktisk innrømme, av 3 next gen konsoller er det bare Wiien som har klart å presantere et spill som virkelig appelerte til meg ved lanseringen. X360 ofret jeg ikke en tanke når den kom og PS3 blir vel neppe noe bedre. Mangel på killetitler som appelerer til meg og som bare kommer til den nevnte konsoll er større på Wi for min del enn på de 2 andre konsollene.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig finner de "nextgen"-konsollene for dyre. De er vel ikke akkurat like rike som oss i vesten..

7658722[/snapback]

Hvis Noreg er prisa på 100% - så er Japan 108%.

Så det Japanske folket er ikkje noko fattigare enn oss nordmenn.

7659373[/snapback]

japan har en veldig stor middelklasse takket være industrien. de som er fattige der bor som regel langt ut på landet.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke direkte overraskende at japanere mener dette. For dem leverer PS2 ennå veldig godt der med solide titler som passer deres smak. Samme gjelder vel DS stort sett egentlig.

Når det gjelder 360 har den bare noen få titler som dekker smaken dem har der borte. Rollespill i anime-stil. Salget fikk et hopp da Blue Dragon ble lansert. For og etter det har ikke akkurat markedet blitt dekt fra den kanten. Det kommer nok når MS begynner å bruke hodet. Fatter ikke at de bommet like mye som med første Xbox, selv når de sa at de ikke skulle gjøre samme feil.

For PS3 sin del har japanere nok med PS2. Hvorfor kjøpe en konsoll til 5000 når man kan få et mye bedre og stødigere utvalg på en 5 år gammel konsoll?

Lenke til kommentar

Den største "wow-en" er at 1 av 10 japanere ikke vet noe om Xbox360. Det er ganske mange hvis man sammenligner med PS3 (0,4%) og Wii (0,8%). Tror nok ikke Microsoft satser for mye på det japanske markedet. I tillegg er det få spill på Xbox360 som tilfredstiller deres spillsmak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Selvfølgelig finner de "nextgen"-konsollene for dyre. De er vel ikke akkurat like rike som oss i vesten..

7658722[/snapback]

Japan har nok penger!

ps3 er ikkje så dyr...du får det du betaler får...

med tanke på att den har en intergrert bluray spiller så er den ikke dyr, viss du har HDTV så er jo

dette et pluss...viss du ikkje liker bluray, så kjøper du en 360 med HD-DVD addon, det blir jo like dyrt ssm en ps3...

7663974[/snapback]

du får hva du betaler for ja. men er ikke alle som er interessert å betale så mye for den. Wii kommer nok sterkest ut i japan. er perfekt for dem, og nesten alle japanske spillutviklere lager spill til wii nå.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Men fortsatt ere japanerne som lager de beste spillene  (objektivt som faen)

7658675[/snapback]

7658712[/snapback]

Hvordan i all verden greide du å komme opp med den listen av spill?

Hitman? American McGee's Alice? Gothic??

Misforstå meg rett, jeg digger alle disse spillene, men det finnes da ekstremt mye bedre eksempler på "de bester spillene" fra vesten.

Hele Gothicserien er jo bugget som f....

Hitman viste ekstremt høye ambisjoner, men greide ikke gjennomføre dem, og oppfølgerne har enkelt og greit skrudd ned ambisjonene og greid å få litt mer spillbare spill.

Og American McGees Alice var aldri så bra. Moro når det kom, men håpløst Gother generisk, med 3rd person kontroll puttet oppå Quake-enginen med langt mindre hell enn f.eks Heretic 2, og et par glimrende levels blant et hav av kjipe levels.

Ærlig talt, hva er det med folks valg av "klassikere" for tiden? Alice blir aldri en klassiker. Et oversett og undervurdert spill som kan være verdt å sjekke ut? Ja. Ett spill som viser at vesten lager bedre eller like gode spill som Japan? Nei, på ingen måte.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Til han som påsto at japan ikke har nok penger:

feeeil :p

Deres brutto nasjonal produkt er kanskje lavere enn våres, men til gjengjeld betaler de ikke så mye som det vi må. En PS3 koster 3000,- til 3500,- NOK i japan, mot 5000,- til 6000,- i norge. En mobil telefon med 5GB internminne, 3mp kamera, mp3 spiller og som er på størrelse med en fyrstikk ekse koster en tusing eller to. De betaler ikke så mye for teknologi som det vi må. :)

Når det gjelder Xbox så har nok ikke MS satset så stort på Sony og Nintendo sin hjemmebane. Forståelig, i og med at det er dyrt å reklamere for en konsoll som ikke vil selge. Syntes det er logisk filosofi fra MS sin side. :) Beviset er mangelen på J-RPG til Xbox. Etter over et år fra lansering av 360 kan man telle alle J-RPG's på en hånd. :p

Lenke til kommentar
Japanere flest har nok av penger. Er et forbrukerhoreland i like stor grad som resten av oss (om de ikke er verre da).

7666763[/snapback]

De har nok med penger ja, tror det ligger i at de er "litt" spesielle når det gjelder spilltyper og "utenlands" produkter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...