Sfinx Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Har en stor bråkete fæl 120mm som spinner rundt på radiatoren min.. Ettersom enermax viftene er regulerbare..og hvis jeg kobler de i serie,vil det bli lavt støynivå på de da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ikke nødvendigvis.. Men to vifter i serie må du forvente vibrasjoner både pga rotorene og motorene selv, men også pga at lufta skal passere to propeller og dermed kan det oppstå resonans i ludta mellom disse. Hvis du skal ha de i serie anbefaler jeg i så fall å ha et fleksibelt avstandsstykke i mellom. Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Vibrasjonene vil jo ikke bli merkbare i praksis da.. enten om du liver de,skruer de eller om du stripser de fast.. Det som er interessant her er støynivå.. og effektivitet. Støynivået skal jo bli mindre hvis man kobler de i serie(?).. Hvertfall teoretisk.. men teorien er ikke så mye å stole på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå