DooDee Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) hei! når jeg slår på bærbaren min(HP NC6000) får jeg følgene feilmelding: 1720-SMART Hard Drive detects imminent failure (failing Attr: 05) så må eg trykke F1 og alt blir da svart i ca 5 min, så kommer en "process bar" opp og den står og beveger seg i sniglefart bruker hvertfall 10 min, så til slutt kommer eg inn i windows. hva betyr denne feilkoden? er harddisken defekt?og hvorfor tar det så lang tid å komme inn i windows? hva program kan brukes til å sjekke harddisken me? håper på raske svar! mvh Roger Endret 6. januar 2007 av DooDee Lenke til kommentar
DooDee Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 ingen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har opplevd at en harddisk som var på god vei til å ryke fungerte med enormt lav hastighet like før. Den gav meg omtrent 200KB/s i overførselshastighet. Mitt råd til deg er å ta backup av de mest kritiske data som du har lagret på den, for så å kjøre produsentens program for analyse. Slike programmer finnes på produsentens hjemmesider. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du bør bytte den disken, den kan plutselig slutte helt å fungere. http://en.wikipedia.org/wiki/Self-Monitori...ting_Technology Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå