gamerman Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Trenger hjelp her Jeg har 2 Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) brikker. I fjor sto det slik på datamaskinen manuelt : Sånn så det ut i fjor Nå ser det slik ut: Hva må jeg evt stille i bios for å få et bedre resultat? Hyper til 5 istedet for auto? Endret 6. januar 2007 av gamerman Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Bump Sorry ^^ Lenke til kommentar
camxer Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei gamerman Jeg har hatt et lignende problem, men det var fordi hovedkortet mitt var litt rar da jeg byttet command rate fra 1-2. Mistet liksom like litt hastighet, vet ikke hvorfor og om det hjelper deg, men du kan alltid teste aa bytte command rate tilbake til 1. Paa screens staar det at du kjorer den paa 2T og der mister du bare ytelse. Jeg klarer fint aa kjore mine Corsair XMS 4400 DDR brikker paa 2-2-2-5 1T@ 444MHz og 2,9v. Saa du burde klare det helt fint. Hvis det hjelper ikke saa ville jeg anbefalt aa resette cmos og nullstille hele biosen til defaults. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Trenger hjelp her Jeg har 2 Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) brikker. I fjor sto det slik på datamaskinen manuelt : Sånn så det ut i fjor Nå ser det slik ut: Hva må jeg evt stille i bios for å få et bedre resultat? Hyper til 5 istedet for auto? 7658486[/snapback] Det kommer av overklokkingen du gjør. Minnefrekvensen er et resultat av forholdet mellom FSB og multiplier til CPU. Husker ikke formelen i farta, men når det kommer til Athlon 64 så er minnefrekvensen i BIOS (IKKE FSB frekvensen) egentlig en multiplier (delingsforhold) mot FSB frekvensen. Dersom du setter ting på spec hastighet, så vil du se at minnefrekvensen din er 200MHz. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Trenger hjelp her Jeg har 2 Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) brikker. I fjor sto det slik på datamaskinen manuelt : Sånn så det ut i fjor Nå ser det slik ut: Hva må jeg evt stille i bios for å få et bedre resultat? Hyper til 5 istedet for auto? 7658486[/snapback] Det kommer av overklokkingen du gjør. Minnefrekvensen er et resultat av forholdet mellom FSB og multiplier til CPU. Husker ikke formelen i farta, men når det kommer til Athlon 64 så er minnefrekvensen i BIOS (IKKE FSB frekvensen) egentlig en multiplier (delingsforhold) mot FSB frekvensen. Dersom du setter ting på spec hastighet, så vil du se at minnefrekvensen din er 200MHz. 7683272[/snapback] Klokker ikke jeg :O Og nå viser den 201 mhz ;) Endret 9. januar 2007 av gamerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå