Gjest member-63169 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Søsteren min sin data funker ike på det trådløse nettverket, tror det har noe med at pcen hennes bare støtter B og G, og at ruteren kun er A eller noe. Hva det nå enn skulle bety... Men, er det noe jeg kan gjøre? laste ned nye drivere eller noe? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hvilken router har dere (hele navnet!). Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Man får vel ikke kjøpt rutere med bare IEEE 802.11a i Norge, så det er vel heller b/g som er problem her. Dog, de fleste 11g-rutere har også mulighet til å bruke 11b. Finn ut mer eksakt hva problemet er, så kan vi hjelpe deg Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Har en D-Link DWL2000AP. Problemet er at hun ikke finner nettverket, merkelig nok finner hun masse andre rare nettverk som jeg ikke finner på min data... Endret 6. januar 2007 av member-63169 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Man får vel ikke kjøpt rutere med bare IEEE 802.11a i Norge. 7658451[/snapback] Klart du får kjøpt 802.11a rutere i norge, men de er sjeldne. Men mange skoler bruker faktisk 802.11a for å slippe "støy" fra naboer ol. Også flere privatpersoner som går over fordi det er for mye nettverk i 2.4GHz området. Men tilbake til problemet, vist datamaskinen til søsteren din kun støtter b og g, noe som er standar i de aller fleste maskinene i dag, og nettverket er et a nett må hun nok ha et ekstra nettverkskort. b,g og snart n bruker 2,4GHz, mens a ligger på 5GHz, så en liten oppdatering av drivere vil ikke hjelpe. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) DWL2000AP+ støtter 11b & 11g ikke 11a. Logg inn og se om trådløsdelen er påslått og at den har SSID. Endret 6. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå