Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

firmware update feil, update tilbake går ikkje!

Anbefalte innlegg

Far min skulle updata firmwaren på modem/routeren våras, men så klarte han jo å updata te ein modem/router så ikkje har trådlaust nettverk, men våras modem/router har trådlaust, å nå virker ikkje den trådlause delen, men når eg ska updata te den routeren me har, så får eg opp wrong firmware, men det er rett 100% sikker. men koss skal eg komme forbi denne sperren??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oops!

Jeg kan ikke så mye om Billion routere, vet ikke engang hvem som egentlig produserer "innmaten", men jeg er rimelig sikker på at Billion bare er ett klistremerke (mao lager klistremerker de setter på bokser andre har produsert).

Ett søk med google fant en link som kanskje kan være interessant:

http://www.mybroadband.co.za/vb/showthread.php?p=582735

Kan ikke hjelpe noe mer dessverre...

Lykke til

Lenke til kommentar

du har jo jtag måten, men det er endel jobb. du kan og prøve tftp

1. laste ned orginal legg den på c:\

2. start -> run -> cmd

3. skriv cd \

4. napp ut strøm på routern din.

5. skrive tftp -i 192.168.1.1 PUT BillionBiPAC.bin NB:IKKE trykk enter ennå

info:

192.168.1.1 = default ip'en på din router siden jeg ikke helt veit hva der er.

BillionBiPAC.bin = firmware fila du har lasta ned.

6. stapp i strøm på routern og trykk enter samtidig,

7. ser du lan lampa di blinke som helvete er det bare og vente 5min. og ta strømen på den og alt er til normalt, hvis ikke se nr 8

8. får du "time out error" så prøv noen ganger, men og sett i strøm og vente 1-2sek og sånt. prøve noen gang.

når det kommer "transferd 1 232 132bytes in 9,5sek" så har du klart det, bare vent i 5min og så kan du logge inn på box'en.

Lenke til kommentar

va ikkje så lett som å trykke reset, va bare til å slå av routeren, holde inne reset knappen mens du trykte den på å holda den inne til alle lysene hadde slutta å lysa. og bytte ip på pc`en til 192.168.1.1 så gå inn i routeren, å legge inn firmware, det var der første som kom opp! men ellers takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...