tor_m Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Far min skulle updata firmwaren på modem/routeren våras, men så klarte han jo å updata te ein modem/router så ikkje har trådlaust nettverk, men våras modem/router har trådlaust, å nå virker ikkje den trådlause delen, men når eg ska updata te den routeren me har, så får eg opp wrong firmware, men det er rett 100% sikker. men koss skal eg komme forbi denne sperren?? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Heisan, Litt mer info hadde vært fint :-) - Hvilken type/modell er det snakk om? - Hvilken versjon firmware var det, ble og skal det egentlig være? Lenke til kommentar
tor_m Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 det er ett Billion BiPAC 7202G modem/router me har, men han updata til Billion BiPAC 7202B som er uten trådlaust. vett ikkje kass version det var men nå er det Software Version 1.07. Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Oops! Jeg kan ikke så mye om Billion routere, vet ikke engang hvem som egentlig produserer "innmaten", men jeg er rimelig sikker på at Billion bare er ett klistremerke (mao lager klistremerker de setter på bokser andre har produsert). Ett søk med google fant en link som kanskje kan være interessant: http://www.mybroadband.co.za/vb/showthread.php?p=582735 Kan ikke hjelpe noe mer dessverre... Lykke til Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 du har jo jtag måten, men det er endel jobb. du kan og prøve tftp 1. laste ned orginal legg den på c:\ 2. start -> run -> cmd 3. skriv cd \ 4. napp ut strøm på routern din. 5. skrive tftp -i 192.168.1.1 PUT BillionBiPAC.bin NB:IKKE trykk enter ennå info: 192.168.1.1 = default ip'en på din router siden jeg ikke helt veit hva der er. BillionBiPAC.bin = firmware fila du har lasta ned. 6. stapp i strøm på routern og trykk enter samtidig, 7. ser du lan lampa di blinke som helvete er det bare og vente 5min. og ta strømen på den og alt er til normalt, hvis ikke se nr 8 8. får du "time out error" så prøv noen ganger, men og sett i strøm og vente 1-2sek og sånt. prøve noen gang. når det kommer "transferd 1 232 132bytes in 9,5sek" så har du klart det, bare vent i 5min og så kan du logge inn på box'en. Lenke til kommentar
tor_m Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 va ikkje så lett som å trykke reset, va bare til å slå av routeren, holde inne reset knappen mens du trykte den på å holda den inne til alle lysene hadde slutta å lysa. og bytte ip på pc`en til 192.168.1.1 så gå inn i routeren, å legge inn firmware, det var der første som kom opp! men ellers takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå