Gå til innhold

Formaterer NÅ! Trenger hjelp til diverse ting.

Anbefalte innlegg

Halloyen.. Eg ho0lde på å formatere bærbaren nå :D

Eg lure på : Er det noken program som dåke anbefale å instalera etter formateringen er feridig. Eller om det er nåken andre generelle tips iløpet av/ etter formatering. Eventuelt nåke som gjer windows raskare, sikrare, mer stabilt osv..

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Halloyen.. Eg ho0lde på å formatere bærbaren nå :D

Eg lure på : Er det noken program som dåke anbefale å instalera etter formateringen er feridig. Eller om det er nåken andre generelle tips iløpet av/ etter formatering. Eventuelt nåke som gjer windows raskare, sikrare, mer stabilt osv..

Takker for svar :D

7658267[/snapback]

hvilken antivirus har du?

last ned ad-aware og spybot.. dei er anbefalte og finner litt boss på maskina di..

kjøyr update på windows med en gang du starter opp og er kobla til internet osv...

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Nja, AVG og Avast er begge gratis, og ingen er noe særlig dårligere enn et annet. Selv foretrekker jeg Avast, men det er smak og behag (f.eks. mener noen at Avast er veldig masete, noe jeg ikke synes). Ang. antivirus må du velge et, mens anti-spywareprogrammer lønner det seg gjerne å ha to, muligens tre, men pass på at det ikke er såkalt 'resident beskyttelse' på mer enn et, som merker ting når det installeres. Har du flere enn et, kan de fort blande seg inn i hverandre.

Min liste over selvsagte programmer ser slik ut:

Avast Antivirus

Spybot, Adaware (evt. Windows Defender)

CCleaner

xp-AntiSpy

Opera (evt. alt annet enn Internet Explorer 6)

Zonelalarm (om du har brannmur i ruteren, er det greit nok med Windows' innebyggede)

Om du er litt inni dette med justering av systemet, kan det hende du finner noen tips for å gjøre systemet raskere på TweakXP.com, men det er ikke voldsomme mirakeltips, og du må passe på at du ikke gjør noe galt.

Forøvrig når du veldig langt med ytelsen ved å slå av de fleste effektene i Windows, det merkes selv på en ganske rask maskin.

Edit: Endret litt på formulering her og der.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
takk takk---har hørt Avast er bedre en avg..stemmer deet?

Og har hørt spyware doctor er bedre enn adaware..stemmer det?

Zonealarm er det brannmur?

CCleaner har eg alltid brukt..utrolig bra program :D

7658323[/snapback]

Avg ble kåret til beste GRATIS antivirus program. FInner ikke igjen linken :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei keg: :D Denna har eg fått på "lovlig" vis ..hehe

Ikkje sånn genuiene drit her..har alltid brukt Avast! eg og er veldig fornøyd me det. Men avg må prøvast..

Nå har eg instalert nye oppdateringar te maskinen..trådløst nettverk drivar og skjerkort drivar...eg har 26 prosseser nå når eg er inpå internett explorer..e det normalt? syns det var masse.. Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...