Donnie Darko Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg er ganske fersk på dette emnet så vet ikke så mye, men jeg lurte på om noen kunne sette opp et cms for meg. Send meg helst en pm hvis du kan Lenke til kommentar
exess15 Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Sikker mange som vil gjøre det gratis ja /Jan Tore Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Begynner dere nå igjen! Har dere ikke tenkt å hjelpe på noen måte si gi f... i å svare davel... @MathiasF Send meg PM hvis du fortsatt trenger hjelp. -C- Lenke til kommentar
KimS Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Begynner dere nå igjen! Har dere ikke tenkt å hjelpe på noen måte si gi f... i å svare davel... @MathiasF Send meg PM hvis du fortsatt trenger hjelp. -C- 7659322[/snapback] Enig! Og er ikke sikkert at mange ser det som en stor oppgave og sette opp et cms. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 CMS dekker et enormt spenn av programvare. Skal du ha noe enkelt (ca. 300KB), billig (gratis) og greit (Wiki-basert), anbefaler jeg Tiddlywiki. http://www.tiddlywiki.com/ Gratis installasjonshjelp: klikk Save as på denne linken: http://www.tiddlywiki.com/empty.html Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg fikk denne linken av en fyr jeg kjenner: http://ums1.no/empire/ Han sa at det var en hjemmeside som var tom, men jeg måtte skaffe webhotell selv. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal med de filene som ligger der :S Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du må vel laste ned filene og laste det opp på ditt webhotel, trur eg. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvis jeg ikke tar helt feil så er oscommerce et webshop script ikke ett cms? ta en titt på www.opensourcecms.com Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Når du har funnet et CMS du liker (mange her har erfaring med Joomla og Wordpress), må du finne et webhotell som støtter PHP og MySQL. Selv kjører jeg Joomla hos www.web10.nu - gav vel 300 +- for .com-domene, php/mysql, 1Gb lagring og ubegrenset mail/upload. Finn på et godt navn til domenet. Når CMS'et er lastet ned og pakket ut på din maskin, må det lastes opp til web. Et enkelt program til det er FileZilla. Lag en tom database (gjøres på "dine sider" hos webhotellet) Skriv inn adressen til installasjonsskriptet i nettleseren, og følg bruksanvisningen. Sjekk wiki og spør når du kjører deg fast. Dette er prosedyren. Tar et par dager 1. gang. 30-40 min med litt øvelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå