Gå til innhold

Hva er det beste kameraet somer lagd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er best, en Volvo eller en skive med syltetøy?

Det er umulig å si hva som er det beste speilreflekskameraet - det finnes mange gode som er best på forskjellige ting. Å be om hva som er best uten å kvalifisere spørsmålet gjør det umulig å svare.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er best! Som det blir sagt her kommer det helt an på dine behov..

Jeg synes i hvertfall at dette kameraet ser lekkert ut og er best å se på.. Men om det er best på er jeg langt i fra sikker på...

post-86748-1168140193_thumb.jpg

Ellers er favorittmerke mitt for tiden Nikon og jeg liker spesiellt ting som gir mye valuta for pengene og her synes jeg Nikon D40/D50 utmerker seg..

Nikon D40 og D50

post-86748-1168140666_thumb.jpg

Men hvis ikke penger ikke er noe hindring så er disse kameraene spennende..

Hasselblad H3D

40Mpix mellomformat kamera

post-86748-1168140969_thumb.jpg

Canon 1Ds Mark2 18 Mpix fullformat dslr

post-86748-1168141070_thumb.jpg

Canon 5D også fullformat

post-86748-1168141234_thumb.jpg

Nikon D2X

post-86748-1168141394_thumb.jpg

Nikon D200

post-86748-1168141480_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Spørsmålet er upresist for å si det mildt, men kan belyse at foto består av flere elementer som skal virke sammen. Alt kamerautstyr er laget ut fra dagens forutsetninger. Filmbasert utstyr med ulike filmformat, ulike opplegg for lysmåling, for blender og lukker og for blits, for å evne noe. Digitale kamera med avanserte algoritmer for evaluering og beregning av blenderåpning og lukker i sammenheng med sensorbrikke og optikk. Fra tida med filmbasert 135-utstyr må vi vel nevne leica og Contax. Men alle de kjente merkene fra den tid har hatt sine vinnere. Det gjelder Nikon med sin F-serie og Canon såvel som Olympus med sin OM-serie og Pentax med ME, ME-super og LX. Spørsmålet kan ikke gis et entydig svar.

Lenke til kommentar
Unnskyld. Kom i skade for å prestere en feil. Leica er målsøkerkamera. Her var det vel spurt etter speilrefleks. Men Leica er et systemkamera med utskiftbar optikk.

7663541[/snapback]

Nettopp derfor limte jeg inn en Leica III målsøker med Visoflex speilhus/søker slik at vi bakvendte kan få det beste fra begge verdener.. ;)

Lenke til kommentar

Men hvis ikke penger ikke er noe hindring så er disse kameraene spennende..

Hasselblad H3D

40Mpix mellomformat kamera

post-86748-1168140969_thumb.jpg

Det koster vel bare noe slikt som kr. 260.000,- uten linse. :thumbup:

Endret av Autofil
Lenke til kommentar

Tja, Hasselbladen kommer vel høyt opp på listen over tidenes dyreste kamera og antagelig noe av det bedre som er laget til digital. Om dette dermed er det beste gjennom tidene er det vel umulig å svare på. Da er det vel mer snakk om best til sitt bruk.

Jeg tror ikke jeg ville hatt med en Hasselblad på noen ukers tur i Amazonas eller på et dykk f.eks. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...