Gå til innhold

Butikk med størst utvalg av objektiver ?

Anbefalte innlegg

Denne ventetiden omkring testen av Pentax K10D er forsåvidt grei, en får jo tid til å følge med på innlegg på Akam-forum og en lærer noe hele tida. Selvsagt betyr ikke dette at jeg ikke vil følge med seinere også, kanskje heller tvert i mot, men.....

Når testen foreligger kommer avgjørelsen om valg av kamera hos meg, Pentax, Nikon eller Canon. Men som noen Forum-brukere sikkert har forstått venter jeg altså på testen. Den skal etter sigende komme i februar.

Mitt spørsmål denne gangen har sammenheng med at jeg (ideellt sett) ønsker å foreta et noenlunde riktig objektiv-valg til kamera-investeringen min. Jeg forestiller meg derfor at det enkleste selvsagt er å finne rette butikken med størst utvalg. Som overskriften indikerer stiller jeg derfor spørsmålet om hvilken fotobutikk, for meg, kan ha det beste utvalget av objektiver å velge i, ved å prøve kameraet nettopp der. Er butikken i Bergen, Drammen eller Oslo? Kan noen svare på dette , tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg vandret gatelangs og shoppet i butikker i Oslo, men det er nok det stedet på østlandet med best utvalg. Mye har forandret seg på kort tid, men jeg ville prøvd fotovideo som også finnes i Bergen og Trondheim.

De butikkene jeg har vært innom i det siste (ikke i Oslo) har veldig dårlig utvalg.

Lenke til kommentar
Fotovideo og Japanvideo butikkene er vel de med flest objektiver. Ellers er det alltid noen perler av butikker som har objektiver inne, men da ofte litt dyre.

7659646[/snapback]

Ikke si det... Fotovideo har ry på seg for å være veldig billige pga. markedsføring som gir dette inntrykket, men ofte er de faktisk dyrere enn andre fotobutikker (store eller små). Så det går nok begge veier... Japan Photo er veldig opp og ned på priser i forhold til konkurrentene.

Det lønner seg å sjekke flere steder, og ikke bare der man tror det er billigst :)

Lenke til kommentar
Fotovideo og Japanvideo butikkene er vel de med flest objektiver. Ellers er det alltid noen perler av butikker som har objektiver inne, men da ofte litt dyre.

7659646[/snapback]

Japanvideo? That was really mean, we hate you ;-)

To my knowledge we are the only ones who have large assortments of lenses in all three cities including Drammen. We have just completely rebuild Drammen, so mybe you want to find out?. We have a wide assortment there, but Bergen and Oslo Akersgaten are so called "pro shops" and carry the most lenses.

Afseth is right, there`s also small shops with competent assortment and competitive prices like Fotohuset. Oslo Kameraserve/Fotoknudsen is maybe not the cheapest but has a good choice and competent staff.

Just my humble opinion

Stephan

Lenke til kommentar

7659646[/snapback]

Japanvideo? That was really mean, we hate you ;-)

To my knowledge we are the only ones who have large assortments of lenses in all three cities including Drammen. We have just completely rebuild Drammen, so mybe you want to find out?. We have a wide assortment there, but Bergen and Oslo Akersgaten are so called "pro shops" and carry the most lenses.

Afseth is right, there`s also small shops with competent assortment and competitive prices like Fotohuset. Oslo Kameraserve/Fotoknudsen is maybe not the cheapest but has a good choice and competent staff.

Just my humble opinion

Stephan

7666977[/snapback]

Vel, jeg takker for svara fra dere alle! De var da omtrent som ventet, jeg gikk vel bare rundt og lurte på om det fantes "et lurt sted" utenom de som er nevnt her.

Jeg tar med meg tipsene. FotoVideo i Bergen kjenner jeg fra før og fra i sommer en svært positiv ekspeditør ved JapanFoto i bl.a. Drammen. Så da er det greit.

Lenke til kommentar

7659646[/snapback]

Ikke si det... Fotovideo har ry på seg for å være veldig billige pga. markedsføring som gir dette inntrykket, men ofte er de faktisk dyrere enn andre fotobutikker (store eller små). Så det går nok begge veier... Japan Photo er veldig opp og ned på priser i forhold til konkurrentene.

Det lønner seg å sjekke flere steder, og ikke bare der man tror det er billigst :)

7666667[/snapback]

Jeg mente at det var avogtil noen andre UTENOM JapanPHOTO( var litt trøtt da jeg skrev video) og Fotovideo, og da er det som oftest litt dyrt. Slik som her jeg bor, er litt høyere priser på kamera og slikt her enn det er på internett eller hos de store kjedene og store markedsførte butikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...