knuhen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Ønsker noen tips om kjøp av videokamera. Krevene mine: Pris max 6.000,- Ekte 16 : 9 widescreen-opptaksmodus godt bilde (betyr vel dv kamera ?, da alle tester med hdd kamera ser ut til å bli slaktet) god lyd. Kanskje optisk stabilisator. Vurderer panasonic NV-GS280, men har dette ekte widskreenfunksjon ? Ellers vurderes Sony DCR-HC96 ser de reklamerer med Ekte 16 : 9 widescreen-opptaksmodus Andre kamera jeg bør vurdere ?, redigerer på pc e del. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 DV er nok det greiaste valet ja. Eg trur at korkje GS280/300 eller HC96 har heilt ekte widescreen. Slik eg forstår det cropper begge to eit 4:3 biletet oppe og nede for å lage 16:9, men HC96 legg kanskje til litt på sidene i tillegg. HC96 har derimot ikkje optisk biletstabilisator, noko GS280/300 har. Panasonic-kameraa har i tillegg tre separate biletbrikker, ei for kvar primærfarge, noko som kan gje betre fargar. Lenke til kommentar
knuhen Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Det er nesten umulig åfå kjøpt 280 og 300 kameraet nå, da de fleste er utsolgt. Vurderer derfor 180 kameraet til 4000,- Dette har ikke otisk bidestabilisator, heller ikke ekte widescreen, men er dette et godt alternativ ? Er det stor forskjell på å håndfilme med og utenbildestabilisator ? (optisk) Er dete kameraert god på 16:9 ? Endret 8. januar 2007 av knuhen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå