Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router / Switch oppsett

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en 5 ports switch fra Cnet av en kamerat.

http://www.cnetusa.com/product/specs/switch_cnsh500(k).htm

Spørsmålet er hvordan jeg kan bruke den opp mot min Jensen Scandinavia bredbåndrouter.

Jeg har 3 PC-er som alle behøver individuell port-forwarding, 1 nettverkskriver samt en ekstern ethernet HD. En bærbar PC hender det også jeg trenger å koble opp.

Er det noen som vet hvordan jeg kan utnytte switch-en til dette formålet?

PS Vær klar over at jeg har begrensa kunnskap om dette. Men litt kan jeg da... :)

Hallrar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk en 5 ports switch fra Cnet av en kamerat.

http://www.cnetusa.com/product/specs/switch_cnsh500(k).htm

Spørsmålet er hvordan jeg kan bruke den opp mot min Jensen Scandinavia bredbåndrouter.

Jeg har 3 PC-er som alle behøver individuell port-forwarding, 1 nettverkskriver samt en ekstern ethernet HD. En bærbar PC hender det også jeg trenger å koble opp.

Er det noen som vet hvordan jeg kan utnytte switch-en til dette formålet?

PS Vær klar over at jeg har begrensa kunnskap om dette. Men litt kan jeg da... :)

Hallrar

7657593[/snapback]

Her er det bare er å plugge til. Trekk en kabel fra LAN port på routeren til switchen. Pass på at du setter kabelen i MDI-X porten på switchen.

Lenke til kommentar

Her er det bare er å plugge til. Trekk en kabel fra LAN port på routeren til switchen. Pass på at du setter kabelen i MDI-X porten på switchen.

7660255[/snapback]

All ports support Auto-MDIX which can detect and corrects crossover cables

Sakset fra spesifikasjonene til switchen. ;) Som sagt av gutorms. Det er bare å plugge kabelen fra lanporten på routeren, til en hvilken som helst port på switchen.

Lenke til kommentar

7660255[/snapback]

All ports support Auto-MDIX which can detect and corrects crossover cables

Sakset fra spesifikasjonene til switchen. ;) Som sagt av gutorms. Det er bare å plugge kabelen fra lanporten på routeren, til en hvilken som helst port på switchen.

7660418[/snapback]

Det høres oppløftende at det høres veldig enkelt ut, men kan dere forklare meg nøyaktig hvordan mitt utstyr kobles opp til dette, samt hva som kobles opp til mitt bredbånd nett?

Hallrar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...