hallrar Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg fikk en 5 ports switch fra Cnet av en kamerat. http://www.cnetusa.com/product/specs/switch_cnsh500(k).htm Spørsmålet er hvordan jeg kan bruke den opp mot min Jensen Scandinavia bredbåndrouter. Jeg har 3 PC-er som alle behøver individuell port-forwarding, 1 nettverkskriver samt en ekstern ethernet HD. En bærbar PC hender det også jeg trenger å koble opp. Er det noen som vet hvordan jeg kan utnytte switch-en til dette formålet? PS Vær klar over at jeg har begrensa kunnskap om dette. Men litt kan jeg da... Hallrar Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jeg fikk en 5 ports switch fra Cnet av en kamerat.http://www.cnetusa.com/product/specs/switch_cnsh500(k).htm Spørsmålet er hvordan jeg kan bruke den opp mot min Jensen Scandinavia bredbåndrouter. Jeg har 3 PC-er som alle behøver individuell port-forwarding, 1 nettverkskriver samt en ekstern ethernet HD. En bærbar PC hender det også jeg trenger å koble opp. Er det noen som vet hvordan jeg kan utnytte switch-en til dette formålet? PS Vær klar over at jeg har begrensa kunnskap om dette. Men litt kan jeg da... Hallrar 7657593[/snapback] Her er det bare er å plugge til. Trekk en kabel fra LAN port på routeren til switchen. Pass på at du setter kabelen i MDI-X porten på switchen. Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Her er det bare er å plugge til. Trekk en kabel fra LAN port på routeren til switchen. Pass på at du setter kabelen i MDI-X porten på switchen. 7660255[/snapback] All ports support Auto-MDIX which can detect and corrects crossover cables Sakset fra spesifikasjonene til switchen. Som sagt av gutorms. Det er bare å plugge kabelen fra lanporten på routeren, til en hvilken som helst port på switchen. Lenke til kommentar
hallrar Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 Her er det bare er å plugge til. Trekk en kabel fra LAN port på routeren til switchen. Pass på at du setter kabelen i MDI-X porten på switchen. 7660255[/snapback] All ports support Auto-MDIX which can detect and corrects crossover cables Sakset fra spesifikasjonene til switchen. Som sagt av gutorms. Det er bare å plugge kabelen fra lanporten på routeren, til en hvilken som helst port på switchen. 7660418[/snapback] Det høres oppløftende at det høres veldig enkelt ut, men kan dere forklare meg nøyaktig hvordan mitt utstyr kobles opp til dette, samt hva som kobles opp til mitt bredbånd nett? Hallrar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Du plugger den inn i en av lanportene på routeren din. Den vil gi deg flere porter enn de du har i routeren nå. Det blir ingen forskjell ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå