BL160761 Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei alle vise menn og damer ! spm1: Kan man bruke premiere 6 sammen med Analogkortet DC10 fra Pinnacle ?. I så fall hvordan settes dette opp? spm2: Kan man putte en analog Video8-tape inn i et Digital-8 videokamera, og capture inn på PC via Firewireporten?. Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Ehm, tror ikke det vil funke å bruke firewirekortet til det analoge videokameraet. For et analogt videokamera har ikke dv ut/inn. Men du kan alltids bruke skjermkortet, hvis du har inn og ut porter på det (?). Lenke til kommentar
BL160761 Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Det jeg mente var om et Digital-8 kamera har firewire utgang. Og at en Analog8-tape blir konvertert til DV i kameraet og kjørt ut på FW-utgangen. DC10 er et analogt capturekort, som jeg har Pinnacle Studio8 SW til. Ønsker om mulig å bruke Premiere mot dette kortet. Saken er at jeg har en haug med Analoge Video8-taper som jeg vil ha captured på beste måte. Enten vha å putte tapene i et Digital8-kamera og bruke firewire, ELLER analog kamera med composite/SVHS inn på DC10-kortet. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg brukte tidligere DC10 og Mediastudio Pro. Kortet fungerte også mot andre enklere redigeringsprogram, men Premiere har jeg aldri prøvd. Jeg mener å ha lest at Digital8-kameraer sender analog video ut på firewire også, men jeg vil ikke garantere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå