Gå til innhold

Nytt Hk.. Reinnstallere windows?

foffle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skifter du chip på hovedkortet feks. fra nForce4 til Intelxxx, ATI... lønner det seg nok med reinstal. Gjorde et forsøk selv med bytte fra nForce4 til ATI Crossfire denne uka, tok bort alle nVidia drivere (eg fant) før eg starta demonteringa. Ved oppstart på det nye hovedkortet gikk det 7 lange og 7 breie (laaaang tid) i oppstartbildet til XP og maskina blei der, etter et par forsøk med "svenskeknappen" og kikk i Bios om HDD og DVD blei registrert og bootrekkefølge uten videre suksess tok eg en reinstall. (den 4. de siste to ukene, begynte med nytt skjermkort, ny HDD og sist med nytt MB) :innocent:

Kanskje best og flytte det en vil beholde til en annen "seksjon" av disken enn der Wind. ligger, eller ta backup av HDD på nettet (er kommet noen "lagerplasser" for slikt i det siste) eller lagre på CD/DVD..

Lenke til kommentar

Takk for info :w00t:

Fant en gammal 40gig ide disk slengende... Får vel legge inn windows på den hvis det ikke funker. Går fra nvidia til uli chipset så det blir vel krøll der. Bare det blir slutt på bråket fra hk nå så er jeg fornøyd. Jæskla bråkebøttevifte på driten jeg har nå!!

Lenke til kommentar

Eg skifta til Asus A8R32-MVP DELUXE for og fortsette på S939 ei stund til, gjorde forsøk med noen IDE disker som slang her og, men de var microskopiske; 3 og 1,2 Gig :!: :!: XP Pro med SP2 og alle oppdateringer gav lite plass til annet på disken(e)...

Er visst en Uli "innblanda" i det nye kortet mittt og, får ikke testa "lydløsheten" enda, har en "stock" 3200 kjøler på min Opteron 175 og kasse med fri sikt til CPU og skjermkort; Thermaltake Shark , blir bytta til ei "tett" kasse fra Thermaltake med vannkjøling (Kandalf LCS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...