mister_dino Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Tenkte å sette opp en ftp/www/mail server og lurer på hvilken "linux versjon" skal jeg bruke ???? Kan ikke akkurat si at jeg har mye erfaring... Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hva med redhat? Greit å lære seg i starten. Siste versjon 8.0 Synes jeg er grei og lett å lære seg. Du kan velge server install under innstalasjon. Her installer den de tingene du trenger til din server. eller så kan du legge inn debian og apt gete de pakkene du trenger. apt-get install apache fks. Men ville nok ha valgt redhat. :wink: Lenke til kommentar
mister_dino Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Tenkte på den... Men lurte på om det finns "winMX" og DC for linux ?? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Om maskina skal være en dedikert server så er Clarkconnect veldig bra. Ekstremt lett å sette opp, spesialskrevet bare for å håndtere server tjenestene. Krever derfor ikke spesielt mye av maskinen. http://www.clarkconnect.org Lenke til kommentar
tore- Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 anbefaller freebsd... eneste os for meg, og jeg har aldri fått til slack... eneste linux distro jeg har prøvd er redhat, debian. De er bra, men ikke for meg Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 15:10, skrev Anders Leipsland:Om maskina skal være en dedikert server så er Clarkconnect veldig bra. Ekstremt lett å sette opp, spesialskrevet bare for å håndtere server tjenestene. Krever derfor ikke spesielt mye av maskinen.http://www.clarkconnect.org Hva er clarkconnect for distro ? software evt.. Ser ikke ut som det er gratis.. Lenke til kommentar
mister_dino Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Blir kun som server... Må jeg ha redhatt da ??? Lenke til kommentar
mister_dino Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Blir kun som server... Må jeg ha redhatt da ??? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 ClarkConnect, som forøvrig er en kjent distro, er skrevet for å ta seg av de fleste servertjenestene. Den er forøvrig basert på Red Hat som så mange andre distroer, men du får ikke med alt dill dallet som du ikke trenger :smile: ClarkConnect kan som med de fleste andre distroer kjøpes, men du får den også 100% gratis på websiten. CC er IMO et ekstremt mye bedre valg enn Red Hat. Red Hat er først og fremst beregna for å være en desktop distro, en konkurent til Windows. CC er lagd for å være server! og hvis noen lurer så har jeg prøvd både ClarkConnect, Red Hat, Slackware og Trustix. Clarkconnect framstår som det soleklart beste valget til dette formålet. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Jeg satte akkurat opp en router med freesco. Faktisk første linuxting jeg har fått til! Det er akkurat like genialt som det er enkelt... En p-133 med 32 MB ram og floppy. les: INGEN HARDDISK! Laste ned en diskett. Putte den inn, taste inn det man vet i config-greia. Og vips: Det virker! Altså hele greia kjører fra en liten floppydisk. Om jeg vil kjøre web eller ftp server, er det bare å putte inne en hd og kopiere over disketten... Jeg er fornøyd. Bruker nesten ikke strøm heller. Ingen Hd som spinner, ingen cd-rom som spinner... Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 WinMX for linux er her: http://xnap.sourceforge.net DC skal bli oversatt etterhvert i følge dem selv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå