Gå til innhold

Server

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med redhat? Greit å lære seg i starten. Siste versjon 8.0 Synes jeg er grei og lett å lære seg. Du kan velge server install under innstalasjon.

Her installer den de tingene du trenger til din server.

eller så kan du legge inn debian og apt gete de pakkene du trenger. apt-get install apache fks.

Men ville nok ha valgt redhat. :wink:

Lenke til kommentar

ClarkConnect, som forøvrig er en kjent distro, er skrevet for å ta seg av de fleste servertjenestene. Den er forøvrig basert på Red Hat som så mange andre distroer, men du får ikke med alt dill dallet som du ikke trenger :smile:

ClarkConnect kan som med de fleste andre distroer kjøpes, men du får den også 100% gratiswebsiten.

CC er IMO et ekstremt mye bedre valg enn Red Hat. Red Hat er først og fremst beregna for å være en desktop distro, en konkurent til Windows. CC er lagd for å være server!

og hvis noen lurer så har jeg prøvd både ClarkConnect, Red Hat, Slackware og Trustix. Clarkconnect framstår som det soleklart beste valget til dette formålet.

Lenke til kommentar

Jeg satte akkurat opp en router med freesco.

Faktisk første linuxting jeg har fått til!

Det er akkurat like genialt som det er enkelt... En p-133 med 32 MB ram og floppy. les: INGEN HARDDISK!

Laste ned en diskett. Putte den inn, taste inn det man vet i config-greia. Og vips: Det virker!

Altså hele greia kjører fra en liten floppydisk.

Om jeg vil kjøre web eller ftp server, er det bare å putte inne en hd og kopiere over disketten... Jeg er fornøyd. Bruker nesten ikke strøm heller. Ingen Hd som spinner, ingen cd-rom som spinner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...